Varför så rädda för mobiltelefonernas finesser o funktioner? Lär er att utnyttja mobilen till fullo med tex alarm, kalender, påminnelse osv....

På wappen kan man kolla nyheter, väder, tv, eniro nrupplysning, mail osv....
Jättesmidigt om man tex är på resande fot! ;)

Men visst finns det enkla modeller som man enbart kan ringa på oxå, men vad gör det om finesserna finns även om man inte vill anv dom? Kolla i så fall i stället upp saker som batterikapacitet, strålning, stöt-tålighet, talkvalitet (man vill inte ha knaster o brus) samt ev kända fel med vissa modeller, hur knappsats o meny funkar.
På vissa modeller så räcker det med att man glömmer sätta på knapplåset och att telefonen trycker in en o samma knapp för att telefonen skall gå in i menyn, hamna på meddelanden, få upp nytt medd, skicka till första nr i teleboken. Vips så har någon fått 657 st sms inom loppet av en liten stund. Irriterande...

Lite att tänka på! :)

Hallo!
Jag funderade i liknade banor, att jag ville ha en "tålig" telefon som håller i ur och skur och som går att ringa med enkelt, nästa gång jag bytte och jag hade telefonen helt klar!
Ericsson's Hajtelefon! (Annonseras i ATL 1995:- DYRT)
Sedan kom de på på jobbet att vi skulle "kunna nås" och då kom teknikidioten fram inom en... 8).
Trots allt, det är smidigt när man har bl.a kalender wap etc., speciellt om man åker iväg. ;)

Mvh Klassson

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.