tyckte bara tråden skulle hamna högre upp....
(samt att man ju inte vill vara rookie hela livet ;D)
 
Jahaja. Vi som inte är så snabba som en del av er här på forumet ska träffa kökskonsulenterna(!) från HTH nu på torsdag. Vi får se vad det kan ge.

Vet någon av er hur mycket "kökspengar" som ingår i grundpriset, samt vilket värde vitvarorna i grundutförandet av huset betingar?
 
Ska skriva slutbeställning i början av nästa vecka. Pga egen beslutsvånda kunde vi inte få färdigt med köket före semestrarna och därför gick allt i stå...

Klart med detta nu och så snart kökskonsulenten kommer åter på måndag kommer vi att kunna ge slutgiltiga besked så att man kan ge slutgiltig köksoffert och efter detta skall slutbeställningen göras.

Kul annars att man fått upp ångan ute på Brinken. Tämligen febril aktivitet där i onsdags med flera grävare och traktorer i gång.

Moderkortet på min Mac har brunnit så några uppdateringar på hemsidan lär inte dyka upp närmaste veckorna!
 
Aargh!
På för området sedvanligt vis ofrivilliga förseningar...

I morgon (!!!) blir det slutbeställning. Onödig fördröjning med köket, men nu blir det bra!!! Tror vi!
Det enda vi egentligen vet är vad det kostar. :-/

Håller mycket sporadisk mejlkontakt med våra nya grannar eftersom datorh-vetet fortfarande står och ryker i ett hörn hos servicefolket...

Nu har någon iallafall träffat människorna som ska bygga nedanför oss. Tidigare spekulationer visade sig vara ogrundade. Souterräng blir det också! Perfekt för oss!!!

Hur går det för alla andra?!!
 
Nu jäklar rör det på sej för Matte & Annika!!!
Kul att se att det verkligen börjar ta fart på Brinken nu.

För egen del har ju processen dragit ut lite på tiden.

Lgh ute till försäljning, visning i morgon söndag.
Tipsa hugade spekulanter ;)

/Jonas
 
matteochannika skrev:
lite drygt 8 dagar kvar till husblocken kommer......
Känns närmast overkligt!

Med tanke på saker och ting! ;)

Jag var ute i går och kunde inte hålla mej utan tog själv nästan exakt samma bild med mobilen som du MMSade!

/J
 
Under någon av de senaste dagarnas blåst har ett träd precis utan för vår tomt blåst omkull. Detta har resulterat i en rotvälta och den pinne som markerar ena hörnet av vår tomt sitter nu horisontellt genom denna rotvälta. Tyvärr hade jag inte kameran med mig idag då jag såg det, men det blir nog en vända dit imorgon med kamera.

En annan av tomtpinnarna är numera dold under delar av det forna garaget, som används som utfyllnad.

För övrigt så håller vi precis på och lägger den sista handen vid planlösningen och fönsterplaceringen (jösses vad många fönster det blir!), så ännu är inte kampen om vilket hus som blir sist avgjord.
 
Som Fylking: ÄNTLIGEN!!!

Nu har vi skrivit färdigt de sista (!) handlingarna på huset. :D

Efter otaliga sorger, infarter från fel håll, bedrövelser, ändringar och förseningar. Prel stomresning v48 och mellan tumme och pekfinger inflytt april!

Samtidigt var det tydligen ganska bra tryck på visningen av lgh i e.m.

Firar lite, så mycket söndag det än är!!!
/J&U
 
Ni som bygger på Brinken: Tomt A, B, C, vilken sida är det? Strandtomterna eller raden över? Jag är bara lite nyfiken. Jonas o Ullis: vilket hus blev det, souteräng, eller? Multifunkis o Ljusgården för er andra (som vistas på denna hemsida)?

Jag är fru till Göran, alltså vi som har nybyggda funkishuset i Boden. Myresjö har verkligen fina hus, det kommer säkert bli ett läckert område! Önskar att fler byggde funkis nära oss också!
 
Byggarinnan skrev:
Ni som bygger på Brinken: Tomt A, B, C, vilken sida är det?
Nedan är en karta över området infogad. Klicka på denna för att se en oförminskad version.

karta6404ec.jpg
Byggarinnan skrev:
Jag är fru till Göran, alltså vi som har nybyggda funkishuset i Boden.
Kul att du också kikade förbi. Jag brukar kika på er hemsida ibland, och det är bara att "gratulera" (ja, jag antar att ni har fått kämpa för det) till ett riktigt stiligt hus.
 
Byggarinnan skrev:
Ni som bygger på Brinken: Tomt A, B, C, vilken sida är det? Strandtomterna eller raden över? Jag är bara lite nyfiken. Jonas o Ullis: vilket hus blev det, souteräng, eller? Multifunkis o Ljusgården för er andra (som vistas på denna hemsida)?
Halloj H!
Ullis o jag bygger på L, Multifunktionella 192. Vår tomt är i det närmaste helt plan så vi slipper souterräng el terasseringar.

Tittade på de senaste bilderna på er hemsida, och det blir verkligen toppenfint.
Trots fel sida av kommungränsen. ;)
Vi slår en signal och våldgästar ngn gång när vi av outgrundlig anledning råkar befinna oss i Boden!!!

/J
 
thobjo skrev:
Jag brukar kika på er hemsida ibland, och det är bara att "gratulera" (ja, jag antar att ni har fått kämpa för det) till ett riktigt stiligt hus.
Tack för kartan!
Jo, nog har vi kämpat, men det har gått förvånandsvärt smidigt på det stora hela, med både husfirman och val av material.

Vi har lagt ner rätt mycket tid på förarbetet (kommunikationen) med Vittjärvshus och att hitta det material vi ville ha (broschyrer i mängder...) och smådetaljer. Tack gode gud att internet finns, det mesta har vi löst mail-ledes, och det har aldrig suttit fast när vi bett om ändringar/justeringar.

Jag hoppas det går lika bra för er! Det måste vara en utmaning för Myresjö detta jätteprojekt!! De har fina hus och verkar ha bra materialval också. Nytänkande med ljus och öppenhet, spännande planlösningar, i samma anda som vårt bygge. :D
 
Ullisojonas skrev:
Trots fel sida av kommungränsen. ;)

/J
:surprised: ;)

He, he, det är ju en total missuppfattning... 8)

Luleå är ju Bodens hamnstad! Det är här tjänstemännen av alla slag bor, och här har under årens lopp flödat av ståtliga militärfester och gedigen sjukvård. Nu råkade försvaret dra in lite och sjukhuset hamnade av misstag på er sida av gränsen, så nu är Boden lite modifierat... ::)
 
Byggarinnan skrev:
så nu är Boden lite modifierat... ::)
Nomineras härmed till priset för "Understatement of the year".  ;D


(Moddifierat: Felstavvning)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.