Du har ju själv svarat i princip. En klockren illustration av skillnaden mellan mus- och råttbajs.M MatsBengtsson89 skrev:
Jo, antagligen... men det är väl mest en akademisk fråga nu iofs då du eldat upp huset. 🤔
För det nya huset så bör du nog rulla ihop nystan av 20mm armeringsjärn och prega in i alla håligheter som kombinerade insekts- och gnagarskydd eller kanske snarast Hippogriff-, Bjärv- och Bävlingsskydd i detta fall.
PS Hoppas du bor i övre Norrland så inte jag här i Skåne behöver oroa mig även för dessa djur. Jag har fullt upp med de vanliga små gnagarkräken. 😓
För det nya huset så bör du nog rulla ihop nystan av 20mm armeringsjärn och prega in i alla håligheter som kombinerade insekts- och gnagarskydd eller kanske snarast Hippogriff-, Bjärv- och Bävlingsskydd i detta fall.
PS Hoppas du bor i övre Norrland så inte jag här i Skåne behöver oroa mig även för dessa djur. Jag har fullt upp med de vanliga små gnagarkräken. 😓
Jag har börjat skissa på nytt hus. Men den här gången blir det en bunker som ska klara taktiska kärnvapenladdningar.
Vidare är jag hemskt ledsen att behöva informera dig om att jag bor i mellersta Halland. Halmstsd närmare bestämt. Senast jag såg djuren vandrade de rakt söderut.
Vidare är jag hemskt ledsen att behöva informera dig om att jag bor i mellersta Halland. Halmstsd närmare bestämt. Senast jag såg djuren vandrade de rakt söderut.
Kännetecken. Längd: kropp 70–100 mm, svans 55–95 mm (ca 50–90 % av kroppslängden). Vikt upp till 33 g.
Bokför , mät å väg den 😅
Bokför , mät å väg den 😅
Ja, jäklar i det. Såg att det hade blivit som ett stup vid Kopparhatten av grävaktiviteter. Nu förstår jag varför. Dags att damma av den gamla haubits 77:an ute på logen.M MatsBengtsson89 skrev:
Och jag som bekymrade mig för gråben när jag går genom skogen till brevlådan.
Men om det nu ligger två musbajsar framför de 3 större, och du frågar om de 3 är ”mus eller råtta?” Har du inte svaret själv isåfall? Tycker du det ser ut som att samma art skitit alla skitarna på bilden?M MatsBengtsson89 skrev: