Ingen som använder rakkniv?
Annars funkar engångshyvel i minst en vecka.
 
Philips Oneblade funkar väldigt bra för mig senaste halvåret.
Jag har också bara kört trimmer de senaste 10 åren.
 
H
Eller kanske helskägg, ekonomiskt, tidsbesparande och snyggt :)
Person med ett kraftigt skägg som röker pipa, med texten "I DON'T KNOW WHO GILLETTE IS BUT SHE SOUNDS LIKE A BITCH".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
J Joh_81 skrev:
Philips Oneblade funkar väldigt bra för mig senaste halvåret.
Jag har också bara kört trimmer de senaste 10 åren.
[media]
Håller med, ganska petig med rakapparatet, philips funkar inte alls och Braun nöter jag ner rätt fort
 
O olotor skrev:
Ingen som använder rakkniv?
Annars funkar engångshyvel i minst en vecka.
Ett tag, men orkade inte i längden.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Ett tag, men orkade inte i längden.
Körde rakknv tills jag ryckte in i lumpen, slutade då jag tyckte grupprakning och kniv är en kass combo
 
Jag körde kniv en period. Sedan skaffade jag barn istället.
 
J Joh_81 skrev:
Philips Oneblade funkar väldigt bra för mig senaste halvåret.
Jag har också bara kört trimmer de senaste 10 åren.
[media]
Jag har funderat på en Oneblade tidigare, nu när jag såg inlägget så kom jag ihåg att köpa en.
Ger tyvärr inte i närheten av hyvelrakad känsla.
Snygg är den och ligger bra i skåpet, men jag kommer fortsätta mina Ica basic engångshyvlar.
Kostar 10:- för ett paket med 10st, rakar mig varje dag och byter hyvel en gång per månad ungefär.
 
Den enda nackdelen med helskägg är att man inte får samma fräscha känsla som när man är helt nyrakad med hyvel – som jag minns det, det var ett tag sen. Att raka sig lite på halsen och övre halvan av kinderna förslår inte. Men vissa av oss får inte (med all rätt) raka av skägget.

Har hur som helst svårt att se att bra rakdon är något värt att snåla in på.
 
H
Vad lustigt :) Jag upplever nog det som fräschare med helskägg på maken än när han rakade sig, pga nu när han duschar så både schamponerar och balsamerar han skägget plus att efteråt tar han en vårdande olja i. Mjukt, välskött och luktar gott :) Men för att bli on topic så Teknikmagsinets Moser (tysk apparat) har han haft i snart 10 år, den har funkat kanon (låter som en gräsklippare dock). Klippt sitt hår, sitt skägg, sonens hår, svågerns hår mm och fortfarande lika bra.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.