4 910 läst · 27 svar
5k läst
27 svar
Quiz: Vad kan ni om VVS?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 513 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 513 inlägg
Kan stämma in i kören om fråga åtta. I de allra flesta fall så är anslutningspunkten belägen 0.5m utanför tomtgräns eller om huvudledningen ligger inne på fastigheten 0.5m från huvudledningen.
Men, det kan skilja sig, åt och är inte helt ovanligt att det gör så heller. I VA-lagen så står det att anslutningspunkten ska vara belägen i fastighetens absoluta närhet (inom 0.5m från tomtgränsen) (för fastigheter inom verksamhetsområdet) men beroende på vad VA-huvudmannen har skrivit i ABVA kan det mycket väl vara så att i vissa kommunen tar man över ansvaret i tomtgräns.
Men, det kan skilja sig, åt och är inte helt ovanligt att det gör så heller. I VA-lagen så står det att anslutningspunkten ska vara belägen i fastighetens absoluta närhet (inom 0.5m från tomtgränsen) (för fastigheter inom verksamhetsområdet) men beroende på vad VA-huvudmannen har skrivit i ABVA kan det mycket väl vara så att i vissa kommunen tar man över ansvaret i tomtgräns.
10/10 Alla rätt.
Lite väl lätt quiz tyckte jag, dock fixade jag bara 9/10 ändå ...
Men med mina "gedigna" VVS-kunskaper så borde jag väl fått max 7 rätt, typ ...
Det finns också en del slamkrypare.
Men som vanligt är det roligt att lite snabbt dra genom ett quiz, och inte behöva ta så allvarligt på det hela.
Jag skickar ett tack till konstruktören!
Men med mina "gedigna" VVS-kunskaper så borde jag väl fått max 7 rätt, typ ...
Det finns också en del slamkrypare.
Men som vanligt är det roligt att lite snabbt dra genom ett quiz, och inte behöva ta så allvarligt på det hela.
Jag skickar ett tack till konstruktören!
Produkter som diskuteras i tråden