5 067 läst · 69 svar
5k läst
69 svar
Quiz: Vad heter elektrikerns verktyg?
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 120 andra personer som har gjort quizet "Vad heter elektrikerns verktyg?"
Kul quiz
Kul quiz
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 312 andra personer som har gjort quizet "Vad heter elektrikerns verktyg?"
Renoverare
· Gävleborg
· 8 164 inlägg
Dom senaste 10 åren har det varit populärt med LED-strip och då brukar man få löda, så det är inget ovanligt att använda lödpenna som elektriker.Alfredo skrev:Jag kan tycka att lödpennan på bilden i fråga åtta just är en lödpenna och ingen lödkolv. Detta är (för mig) en lödkolv.
[bild]
I varje fall Jula verkar hålla med.
[bild] [bild]
Edit: Och för att fortsätta mitt fredagsgnäll tror jag det är få av de vi normalt kallar elektriker här som använder en lödpenna/lödkolv i sitt yrke. Mvh från en sur @Alfredo som undrar vart tusan våren tog vägen och om det snart är dags för vinterdäck igen.
//Patrik
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 3 531 andra personer som har gjort quizet "Vad heter elektrikerns verktyg?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 5 299 andra personer som har gjort quizet "Vad heter elektrikerns verktyg?"