4 503 läst · 63 svar
5k läst
63 svar
Quiz: Kan du elda i kaminen?
Sida 1 av 5
På konsumentens sida
· 3 120 inlägg
Quiz: Kan du elda i kaminen? https://www.byggahus.se/quiz/269-kan-du-elda-i-kaminen
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 0 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda i kaminen?"
Briketter har man till grillen, och tydligen för att tända kaminen med, högt upp dessutom...
Briketter har man till grillen, och tydligen för att tända kaminen med, högt upp dessutom...
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Sandra har gjort quizet och jag fick också 8/10.
De syftar på tändbriketter. Det är inte det man normalt sett syftar på med briketter.
Att tända högt upp är vettigt vissa eldstäder. Framför allt gamla pannor.
Att tända högt upp är vettigt vissa eldstäder. Framför allt gamla pannor.
Miljömässigt är det inte fel att göra så i kaminer, men jag gör det inte där.
Det gjorde jag med.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 43 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda i kaminen?"
Utan "fusk"
Felet var på fråga 4, "När behöver brasan i kaminen störst lufttillförsel?"
Utan "fusk"
Felet var på fråga 4, "När behöver brasan i kaminen störst lufttillförsel?"
Husägare
· Västerviks kommun
· 428 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 71 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda i kaminen?"
Jag är överförtjust i min kamin som jag lät installera för 3 år sen!!
Jag är överförtjust i min kamin som jag lät installera för 3 år sen!!
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg
Fick också fel på den (och en till som jag glömtcilken det var), ska man vara krass så behövs väl luften när det faktiskt brinner och inte innan. Förstår hur de menar men håller inte riktigt med som det var skrivet.KnockOnWood skrev:
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg