Jag skulle önska att jag kom ihåg hur man gjorde, men jag tror en grej kan vara detta med typ av nät. 2.4 el 5GHz. Sannolikt jobbar denna bara med 2.4. Många gånger har routern samma namn på 2.4 och 5, min gräsklippare kräver att man slår av 5 i installationsfasen, undrar om inte vattenfelsbrytaren hade samma grej. När man väl är "inne" så kommer det dock funka att aktivera 5 igen.

Nu är det ju nåt år sen, men jag har för mig att man startade appen, valde att aktivera en enhet, tryckte så AP kom upp, valde Wifi i appen (och givetvis måste det vara bra täckning på wifi, telefonen ansluten till rätt wifi) och sen "funkade" det bara...

A aiskylos2 skrev:
Körde fast just där själv. Mycket intresserad av en lösning också.
Lyckades till slut igår men helvete vad komplicerat. Jag ska försöka minnas exakt hur jag gjorde ifall det kan hjälpa någon annan. Detta var en nyköpt fläkt så den har inte varit kopplad till något konto eller liknande innan. Appen jag lyckades hitta flälten i var den som heter Smart Life med blå logga. Jag aktiverade AP-läget genom att upprepade gånger trycka på LED-knappen (men jag tror inte jag behövde trycka så många ggr som 7 utan snarare 3 men men...). Jag är 99% säker på att fläkten inte hittades av den automatiska scanningen och inte heller genom att scanna någon QR-kod. Jag fick lägga till fläkten manuellt och valde Large Home Appliances sen Smart Heat Pump (Wi-Fi) sen tror jag att jag först valde det Wi-Fi-nät som jag vill att fläkten ska använda för internet-access men jag tror att jag efter det valet fick switcha till fläktens egna nät (jag var alltså uppkopplad till mitt vanliga internet-wifi först). Efter att ha anslutit till fläktens temporära AP-wifi så kunde den hittas och sedan konfigureras så att den använder det riktiga wifi-nätet.

• Gilla
  • Älska
AG-Ö och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.