Har en murstock i ett sovrum som det suttit kakel på en bit och kamin som var borttagen när jag köpte huset. Nu är plattan bortknackad i golvet som förra ägaren inte orkat få bort å lagt golv fram tills det blev ojämnt å byggde garderob så problemet försvann 😄🤦♀️
Tanken va att behålla tegelvägg.. men den är inte så fin som jag hoppades å nu är planen att putsa upp den å måla den vit. Å slippa sätta gips skivor...
HUR FASEN GÖR MAN DET ENKLAST OCH MED MINST ANTAL PSYKBRYT??😆😄
Tanken va att behålla tegelvägg.. men den är inte så fin som jag hoppades å nu är planen att putsa upp den å måla den vit. Å slippa sätta gips skivor...
HUR FASEN GÖR MAN DET ENKLAST OCH MED MINST ANTAL PSYKBRYT??😆😄
Om du ringer en murare så blir det bara ett psykbryt, när du ska betala fakturan. 
Annars, om du vil göra det själv så handlar det väl om att börja med att kolla att stenarna sitter som de ska och sen köra ett kalkbruk som är lite flexiblare än cementbruk så det inte spricker när murstocken blir varm/kall.
Vattna teglet och fogarna ordentligt innan du börjar lägga på putsbruket så inte vattnet sugs ur bruket och det blir för torrt.
Annars, om du vil göra det själv så handlar det väl om att börja med att kolla att stenarna sitter som de ska och sen köra ett kalkbruk som är lite flexiblare än cementbruk så det inte spricker när murstocken blir varm/kall.
Vattna teglet och fogarna ordentligt innan du börjar lägga på putsbruket så inte vattnet sugs ur bruket och det blir för torrt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Putsa på bef. puts på murstock?
Inredning -
Vilken färg ska vi använda till nyputsad murstock?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur fixa till putsad murstock vid bortriven garderob?
Färg, Måla & Tapetsera -
Fästa TV i putsad murstock i tegel?
Byggmaterial & Byggteknik -
Bygga vägg/jämna ut putsad murstock
Byggmaterial & Byggteknik
Populärt i forumet
-
Hur ska jag göra med öppna spisen??
Pappremsa mellan vägg och tak?
Hur har ni installerat en bygel till er diskmaskin?
Byggställningsrör (typ Burton) som stolpe till en utkraga trall
Veranda med valmat tak. Dimensionering, vinklar bärlinor osv
Byggmaterial & Byggteknik