6 177 läst · 23 svar
6k läst
23 svar
Putsa källarväggar insida, behövs nät?
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 021 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 021 inlägg
Beror ju på hur hård fogen är =), nätet kommer bara vara dikt mot väggen vid spiken. Överallt annars är det luft bakom nätet,
du kommer märka det. Ditt problem kommer vara att få nätet så nära väggen som möjligt, då väggen slutar på nätets yttersta punkt. Men som sagt tidigare, du måste inte näta, jag tror inte att jag hade gjort det hemma hos mig. För mycket jobb för lite vinst, vill det spricka så klarar inte nätet att hålla mot ändå.
du kommer märka det. Ditt problem kommer vara att få nätet så nära väggen som möjligt, då väggen slutar på nätets yttersta punkt. Men som sagt tidigare, du måste inte näta, jag tror inte att jag hade gjort det hemma hos mig. För mycket jobb för lite vinst, vill det spricka så klarar inte nätet att hålla mot ändå.
Fogen är gammalt kalkbruk, så det är ungefär lika hårt som gårdagens gröt.
Hm, etersom det är hemma hos mig, och jag gillar att testa saker, så kanske jag helt enkelt gör så att jag testar med nät på en vägg och utan på en annan Jag tänker att en stor fördel med att köra utan nät är att det går att knacka ner om det blev dåligt på ett parti och göra om.
Hm, etersom det är hemma hos mig, och jag gillar att testa saker, så kanske jag helt enkelt gör så att jag testar med nät på en vägg och utan på en annan Jag tänker att en stor fördel med att köra utan nät är att det går att knacka ner om det blev dåligt på ett parti och göra om.
Ett tips i övrigt; Om du skall putsa ut väggen för att få den i lod t.ex och behöver göra det i fler påslag, så glöm inte att du inte skall avsluta föregånede påslag slätt med skånska eller sleven. Jag brukar riva ytan med sprikbräda eller våffla mellan påslagen när den fått brinna några timmar, så får nästa påslag något vettigt att bita.
Liknande trådar
-
Tilläggsisolera källarväggar från insidan eller inte?
Grund & Markarbeten -
Putsa källarväggar
Byggmaterial & Byggteknik -
Hjälp att fräscha upp och putsa källarväggar (nybörjare)
Färg, Måla & Tapetsera -
Källarväggar - måla eller putsa?
Byggmaterial & Byggteknik -
Putsa eller gipsa källarväggarna?
Byggmaterial & Byggteknik