3 634 läst · 21 svar
4k läst
21 svar
Pumprelä slår till och från i stugan
Vilket problem?
Sådär. Nu har jag sent omsider lyckats skaka fram en kompressor och följt instruktionerna ovan. Tyvärr utan framgång. Jag stängde av pumpen, tappade ur systemet och lämnade kranarna öppna. Mätklockan på luftminstycket visar noll (vilket skulle kunna bekräfta teorin). Problemet är dock att jag inte får i någon luft. Det är tvärstopp.
Andra teorier?
-h
Andra teorier?
-h
Medlem
· Västerbottens län
· 17 919 inlägg
Då kan det gått så lång att gummiblåsan fastnat mot ventilen och gör tvärtätt.
Skruva ur bilventilen (kräver verktyg för detta) och stick in en tunn skruvmejsel, tar det stopp stämmer min teori.
Jag fick loss det med att trycka på, hade nog något annat än en vass mejsel.
Risken är att man gör hål men då är hydropressen inte mer än dubbelt trasig.
Protte
Skruva ur bilventilen (kräver verktyg för detta) och stick in en tunn skruvmejsel, tar det stopp stämmer min teori.
Jag fick loss det med att trycka på, hade nog något annat än en vass mejsel.
Risken är att man gör hål men då är hydropressen inte mer än dubbelt trasig.
Protte
Nej det är sant, jag har bara vid enstaka tillfällen varit med om att klockan fryst/varit trasig och visat fel helt enkelt. Och att nålen i tryckvakten inte gått fritt vilket givit olika fenomen men om den slår till och från som den ska så är det ju inte det som är felet.
Rörisen var förbi och konstaterade om hydropressen att ”den här är körd”. Bytte snabbt och nu funkar allt fint igen.
Problemet är nog att huset används så sällan. En vecka varje år kanske. Behöver nog mer motion än så för att funka optimalt.
-h
Problemet är nog att huset används så sällan. En vecka varje år kanske. Behöver nog mer motion än så för att funka optimalt.
-h
Liknande trådar
-
Motorskydd till vattenpump slår ifrån vid backspolning.
Vatten & Avlopp -
Stora hustillverkaren varslar personal om uppsägning
Artikelkommentarer -
Hustillverkaren varslar igen - fjärde gången
Artikelkommentarer -
Motorskydd till pump slår ifrån sporadiskt
Vatten & Avlopp -
Pumprelä som ej slår till
Vatten & Avlopp