M
Hur har det gått? Har ni hoppat av, fått ner priset, eller är det inte klart ännu?
 
Tycker det hela är en mycket märklig historia. Här har vi köpare som bjuder rejält över utgångspriset på ett hus från tidigt sjuttiotal som inte är renoverat, som sedan blir "överraskade" över att det kommer en hel del utgifter.
 
  • Gilla
Jonatan Rullman och 1 till
  • Laddar…
Har funderat över om jag ska uppdatera tråden med vad som hänt sedan sist.. Och nu när frågan poppar upp så kan jag, med risk för att väcka anstöt, berätta att vi köpte huset för 2 miljoner kronor.
 
  • Gilla
thomasx och 9 till
  • Laddar…
Då är det bara att gratulera!
 
Tack så mycket!
 
Big win, grattis :)
 
Minst sagt. Snart "big loss". Inga onda ord eller galna upptåg. Har skapat oss en bra relation till säljaren. Man måste ju våga för att vinna :)
 
  • Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
J
estha skrev:
Minst sagt. Snart "big loss". Inga onda ord eller galna upptåg. Har skapat oss en bra relation till säljaren. Man måste ju våga för att vinna :)
Grattis till köpet!
 
Fairlane
Grattis!

Det vore spännande att höra om de försökte prata med den andra budgivaren, om du vet och om du vill berätta.

Jag tillhör de som tror att budgivare två inte står fast vid sitt bud särskilt ofta om budgivare 1 kliver av, medan andra tror att budgivare 2 har haft stenkoll och inte vill pruta i ett uppkommet läge eftersom det vore omoraliskt.
 
Grattis och lycka till (y)
 
Bra förhandlat! Grattis.
 
Fairlane: Jag tror inte att säljarna pratade med den andra budgivaren. Hade räknat med att dem skulle göra det eftersom att vi ändå bara var 100000 ifrån varandra... men jag antar att mäklaren skulle sagt det till oss?
 
Fairlane
Kanske visste mäklaren att 2:an i budgivningen gått vidare till nästa objekt, kanske fanns inte budgivare 2 i verkligheten, kanske blev säljaren själv medveten om att det var större jobb än väntat. Det får vi aldrig veta. Det vi vet är att det lönade sig att ta upp frågan för er. :)
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Det jag vet är att budgivare 2 redan bor i ett hus (en gammal klasskompis till mig) - kan mycket väl ha hittat ett annat hus. Säljaren var med på besiktningen, och det var nog tur för oss. Besiktningsmannen var väldigt tydlig och säljaren tyckte att det var väldigt jobbigt att höra i hur pass risigt skick mycket var. Han hade nog inte heller förstått..

Absolut. Visst kanske det är mer pk att säga "Jag hoppar av, men är intresserad till ett lägre pris"... Men det är ju nästan samma sak att säga "Jag kan bara betala .... annars får jag hoppa av"

Som sagt, våga för att vinna :)
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Hela köpstilen är ju rutten. Varför ska det finnas förhandsvisningar? Om alla vet att det finns kan man lika gärna kalla det för visning. Sedan finns det folk son TS som glädjebjuder bara för att vinna en bjudning och börja pruta sedan för de upptäcker uppenbara fel. Och så går en säljare med på det.
Nej det är skitkass, osmakligt. När jag sålde min förra villa så ville köparen plötsligt pruta ned 50 för ett rör de hade besiktat tre gånger förut. Men det blev ett blankt nej.
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.