6 976 läst · 17 svar
7k läst
17 svar
Projekt för OSB-skivor
Riktigt snyggt blir det och det måste vara några meter det där.
Det är en himla massa jobb till och med en väldans massa jobb. Och dyrt med rullbeslag lack/färg.
Lägger man ihop ramverkets volym som det stjäl så motsvarar det minst ett skåp i volym. Visserligen är det många skåp men det är som med tvingar man får aldrig nog av många.
Vet inte hur det är i trakterna där du bor men i sthlm så skänker dom bort kök...även dom som redan är nermonterade.
Fast å andra sidan så får du inte göra något kul projekt å ena sidan så kan du lägga den tiden på att tillverka något roligare än förvaring.
Pär
Det är en himla massa jobb till och med en väldans massa jobb. Och dyrt med rullbeslag lack/färg.
Lägger man ihop ramverkets volym som det stjäl så motsvarar det minst ett skåp i volym. Visserligen är det många skåp men det är som med tvingar man får aldrig nog av många.
Vet inte hur det är i trakterna där du bor men i sthlm så skänker dom bort kök...även dom som redan är nermonterade.
Fast å andra sidan så får du inte göra något kul projekt å ena sidan så kan du lägga den tiden på att tillverka något roligare än förvaring.
Pär
Iden med begagnade kök är bra, det är så snickarboden är uppbyggd idag, gamla kök och gamla skrivbord och hurtsar som jag fått och köpt för billig peng. Har försökt få det att bli funktionibelt med dessa, men till syvende och sist beslutat skräddarsy inredningen så att alla arbetsmoment får plats.jonne72 skrev:Det blir säkert bra, men jag håller med övriga som förespråkar lite byteshandel på blocket. Sälj skivorna och köp några begagnade kök för pengarna. Om man inte har några särskilda krav på utseende kan man få fullt funktionella kök i princip gratis. Nackdelen är iofs att du inte får ett lika kul byggprojekt att redovisa här...
Ja det är ju så, det höga antalet låd- och skåpbeslag kommer bli en kostnad i sig. Att göra det helt gratis har inte varit tanken, dock att försöka hålla nere kostnaderna i den omfattning det går.pär h skrev:
Det blir en hel del volym ja, Om man ska se på sättet att förvara, så vad som funkar bäst rent praktiskt tror jag är olika från person till person. Att ha ordning och städat med var sak på sin plats skapar för mig mest arbetsglädje och i slutändan bäst resultat i jobbet i sig. Jag har provat förvara maskiner etc i sina väskor, vilket jag tyckte var opraktiskt. Även förvarat maskiner och verktyg exponerat för överskådlighet vilket för mig fick det att kännas rörigt. Jobbade en tid i en verkstad där varje maskin förvarades för sig i anslutning till tillbehören medan det samtidigt var tillgängligt vilket för mig är mest praktiskt. Därav alla hurtsar för maskinerna och de många lådorna för verktygen ...men som du skriver, hurtsar kan man aldrig få för många av.pär h skrev:
Att få ordning i verkstaden har varit ett länge efterlängtat projekt, vilket i sin tur medför att jag kommer hinna med mer, istället för att spendera 20-40% av tiden till att leta efter saker.pär h skrev:
Liknande trådar
-
Färgspruta för diverse projekt
Färg, Måla & Tapetsera -
Förprojektering vid byte av radiatorer - strul med mått mellan rör / radiator...
Värme allmänt -
Information inför badrums renoverings projekt
Badrum -
Nytt projekt, förlänga tak på stugan, placering av stödpelare
Tak & Vind -
Projektorduk för hög takhöjd och relativt ljust rum?
Teknik