Återanvänd utepanel från nåt gammalt hus? läckert iallafall!

• Gilla
lambo
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Återanvänd utepanel från nåt gammalt hus? läckert iallafall!
Mkt möjligt. Planken e nog bra gamla, huset e fr 50-talet men planken e nog äldre än så :love:

Mazen Mazen skrev:
Jätte snyggt, och så ett antikvax på det (y) .. läckert.
Funderade just va jag ska behandla taket med. E det antikvax som gäller?

lambo lambo skrev:
Funderade just va jag ska behandla taket med. E det antikvax som gäller?
Antikvax, bisonvax ger en matt och djup yta. Lite beroende på hur mycket du "buffar".

Ett alt är matt lack, men den tror jag kommer ta död på den vackra ytan.

• Gilla
lambo
  • Laddar…
Dags att måla kakel, aldrig gjort tidigare så det ska bli spännande :D. Ovan kakel blir det svarta plank i oregelbunden storlek och gamla äppellådor som öppna skåp(y)

Kök under renovering med nymålat svart kakel och ovanlig träpanel på taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

spännande projekt! inte helt min smak stilmässigt, men massa smarta lösningar rent praktiskt! följer!

• Gilla
lambo
  • Laddar…
Första strykningen - ser lovande ut :D

Renoverat kök med svartmålade väggar och tak efter första färgstrykningen, verktyg syns på bänk.
Skapa konto

Takkonstruktion - snart dags för panel :cool:

Oisolerad takkonstruktion med träbjälkar och en rullställning i ett rum under renovering.
Skapa konto

• Gilla
kalle55 och 2 till
  • Laddar…
Är du klar till cykelvasan veckan så man kan hyra den då? :)

mexitegel mexitegel skrev:
Är du klar till cykelvasan veckan så man kan hyra den då? :)
Ha ha bra att sätta lite press på mig(y). Om jag får fönstren innan semestern så e jag garanterat klar. Har beställt idag och ska få leveransbesked i början av nästa vecka.

• Gilla
Jesper14 och 2 till
  • Laddar…
Update - fortsatt rivningen & stötte på problem. Väggen till toalett/hall saknar bärlina, får helt enkelt lösa det. Själva toalettstolen sitter av nån outgrundlig anledning för högt, öppnade upp väggen bakom och den verkar gå att sänka(y). Väggen mot hallen ska tas bort helt och förstärkas med balk. Även ingången till köket ska förstöras och där kommer jag att sätta en synlig rostig balk. Även mellan dörrarna till sovrummen blir det en synlig balk men från golv till tak för att stötta taket ytterligare. Kommer bli två ”barndoors” på synlig skena istället för vanliga dörrar, kommer bli snyggt men måste minska bredden på ena ingången lite men det kan jag leva med:)

Rivningsfas inomhus med exponerad isolering och rör i en vägg utan bärlina.
Skapa konto

Rörinstallation i vägg med avloppsrör och stödben synliga under renovering.
Skapa konto

Rivningsarbete inomhus med exponerad väggstruktur och reglar, samt synligt byggavfall.
Skapa konto

Renoveringsprojekt med öppnad väggstruktur, saknad bärlina och förberedelser för balkinstallation.
Skapa konto

Delvis riven vägg med synliga träbjälkar och en toalettdörr, indikerar ombyggnadsarbete i huset.
Skapa konto

lambo lambo skrev:
Update - fortsatt rivningen & stötte på problem. Väggen till toalett/hall saknar bärlina, får helt enkelt lösa det. Själva toalettstolen sitter av nån outgrundlig anledning för högt, öppnade upp väggen bakom och den verkar gå att sänka(y). Väggen mot hallen ska tas bort helt och förstärkas med balk. Även ingången till köket ska förstöras och där kommer jag att sätta en synlig rostig balk. Även mellan dörrarna till sovrummen blir det en synlig balk men från golv till tak för att stötta taket ytterligare. Kommer bli två ”barndoors” på synlig skena istället för vanliga dörrar, kommer bli snyggt men måste minska bredden på ena ingången lite men det kan jag leva med:)

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Bra tempo, kom ihåg att ta en paus ibland, fint väder idag nere på byn, lite svalare uppe hos dig....;)

Mvh P-A

Dags att beställa fönster. Blir raka, svarta inne/ute, alu & svart spröjs från Traryd. Kronjuvelen blir vardagsrummet med två 20x13 fönster. På bilden ser nu storleken ena fönstret, innermått av plankorna.

Renoveringsrum med uppmätta områden för nya fönster, byggmaterial och verktyg synliga.
Skapa konto

Renoveringsrum med markerad fönsteröppning på vägg, byggmaterial och verktyg synliga.
Skapa konto

Jävligt häftig projekt! Gillar dina designidéer och taket i köket skarpt! Kör hårt och ge oss massor med bilder.

• Gilla
Fjällrenovering och 1 till
  • Laddar…
Inspo bild från Nordklint gällande utseende fönster:love:

Svart trästuga med stora fönster mot en snötäckt mark och skog i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
mosvensson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.