123 546 läst · 337 svar
124k läst
337 svar
Projekt: Fjällstuga i Lindvallen - Compact living
Update - fortsatt rivningen & stötte på problem. Väggen till toalett/hall saknar bärlina, får helt enkelt lösa det. Själva toalettstolen sitter av nån outgrundlig anledning för högt, öppnade upp väggen bakom och den verkar gå att sänka. Väggen mot hallen ska tas bort helt och förstärkas med balk. Även ingången till köket ska förstöras och där kommer jag att sätta en synlig rostig balk. Även mellan dörrarna till sovrummen blir det en synlig balk men från golv till tak för att stötta taket ytterligare. Kommer bli två ”barndoors” på synlig skena istället för vanliga dörrar, kommer bli snyggt men måste minska bredden på ena ingången lite men det kan jag leva med
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bra tempo, kom ihåg att ta en paus ibland, fint väder idag nere på byn, lite svalare uppe hos dig....lambo skrev:Update - fortsatt rivningen & stötte på problem. Väggen till toalett/hall saknar bärlina, får helt enkelt lösa det. Själva toalettstolen sitter av nån outgrundlig anledning för högt, öppnade upp väggen bakom och den verkar gå att sänka. Väggen mot hallen ska tas bort helt och förstärkas med balk. Även ingången till köket ska förstöras och där kommer jag att sätta en synlig rostig balk. Även mellan dörrarna till sovrummen blir det en synlig balk men från golv till tak för att stötta taket ytterligare. Kommer bli två ”barndoors” på synlig skena istället för vanliga dörrar, kommer bli snyggt men måste minska bredden på ena ingången lite men det kan jag leva med
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Mvh P-A
Dags att beställa fönster. Blir raka, svarta inne/ute, alu & svart spröjs från Traryd. Kronjuvelen blir vardagsrummet med två 20x13 fönster. På bilden ser nu storleken ena fönstret, innermått av plankorna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jävligt häftig projekt! Gillar dina designidéer och taket i köket skarpt! Kör hårt och ge oss massor med bilder.