Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Jag har något svagt för mig att min rörläggare sagt att det kan bero på att den som monterat stolen missat någon detalj som ska in i tilloppsröret innan stolen monteras men jag är inte helt säker så ska försöka kolla detta mer under dagen. :)
Japp, det är ett extra tillbehör till bl.a. Gerberitarmaturer, gerberits kundsupport var väldigt hjälpsamma.
Jag plockade bort toan och satte dit denna. Det hjälpte inte så jag satte ytterligare en i själva stolen, så med andra ord dubbla.

Det hjälpte inte heller.
Men så fort jag bytte bort designstolen så försvann problemet.

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
C Callmenobody skrev:
Japp, det är ett extra tillbehör till bl.a. Gerberitarmaturer, gerberits kundsupport var väldigt hjälpsamma.
Jag plockade bort toan och satte dit denna. Det hjälpte inte så jag satte ytterligare en i själva stolen, så med andra ord dubbla.

Det hjälpte inte heller.
Men så fort jag bytte bort designstolen så försvann problemet.
Vi har en Geberit spolare men en IFÖ vägghängdstol där vattnet stänker över. Undrar vad det är som felar. Om vi byter stol är troligen problemet kvar?

Ingen aning, jag vet bara vad det var för problem hos oss.

• Gilla
byggrue
  • Laddar…
B byggrue skrev:
Vi har en Geberit spolare men en IFÖ vägghängdstol där vattnet stänker över. Undrar vad det är som felar. Om vi byter stol är troligen problemet kvar?
Det är ju troligen den där insatsen som saknas. Ska sättas in i tilloppsröret bakom stolen.

• Gilla
byggrue
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Det är ju troligen den där insatsen som saknas. Ska sättas in i tilloppsröret bakom stolen.
Tack, ska kolla på det! 🙂

Enligt rörläggaren följer det med en liten blå plastgrej som ska stoppas in i tilloppsröret innan stolen sätts på plats och den följer med IFÖs rimfree-stolar för det är oftast med dem problemet kan uppstå.
(Ifö och Geberit är ju samma koncern)
I annat fall är det nog ett tillbehör man får beställa från Geberit.

• Gilla
byggrue
  • Laddar…
Här har ni den blå grejen och den följer med Ifö Spira Rimfree men många är dåliga på att läsa anvisningar och sätter inte in den för de vet inte vad den är till för. 😉

Blå plastdel ingående i Ifö Spira Rimfree toalett, visas i sin förpackning med monteringsanvisning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
hamnpir och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.