Sånt är det livet problem. Bättre förr än nya. Samma sak som Volvo bättre förr än nya problem.
Ser många Nibe kund här Byggahus, Värmepumpsforum och några andra forum som klagar på Nibe värmepumpar. Annan kvinna här som klagar nya Nibe klarar inte varmvatten tar slut på 15 minuter då fick dom byte mot Bosch och är nöjda, Min Daikin bergvärme som gått 18 månader helt felfri. Jag och om dom skulle köpa Nibe eller Volvo då säger jag kvalitetproblem och ber jag råd annan märken bästa. Smaken som baken.
 
A Andreas Ericson1 skrev:
Jag vet inte hur kostnaderna regleras.
Första årens problem låg ju på återförsäljaren. Därefter på den försäkring jag hade (vilket tyvärr är anledningen att jag inte skrek högre från dag 1).
Nu ligger alla kostnader på mig, vilket inkluderar problem jag har haft sedan dag ett. Hade jag kunnat vrida tillbaka klockan, så skulle jag skrikit högt och offentligt direkt.

jag vill dock vara supertydlig med att problemen visserligen varit ekonomiskt kännbara, så är det praktiskt och känslomässigt en katastrof (jag har och min familj har uthärdat många månader utan värme/varmvatten. Jag tror att jag kan dokumentera flera perioder av dessa utifrån service-protokoll).
Har det alltså gått mer än sex år utan att du lyckats reklamera skiten?
Du ska vrida tillbaks klockan och nu tala pm för nibe att du har haft kontinuerliga problem med deras pump sedan xxx (datum när strulet började). Att du haft komtakt med både åf och nibe under garantitiden, utan att felen åtgärdats, och att du nu vill ha en åtgärdsplan. Om de gömmer sig bakom nåt "mummel.mummel", acceptera inte det utan kräv i så fall att få tala.med deras servicechef. Om inte det leder nånstans, vänd dig till ARN.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.