Ja jag tror faktiskt att det funkar. Har inte sett något avbrott ännu. Däremot påverkar väl detta farten i fel riktning så någon permanent lösning är det kanske inte. Men, min dlink 655 ska ändå bytas ut nu eftersom kapaciteten wan=>lan inte riktigt räcker till. Eller, den flyttas iaf till något ställe som inte har wlan-täckning idag.

Jag har en relativt ny Router (Asus RT AC68U) så det är inte säkert att en nyare router löser problemet. Kanske påverkar det att jag tex just nu har 29 klienter uppkopplade till Routern och min känsla är att det är omgivningen som orsakar störningarna. Någon hastighetsdip har jag absolut inte kunnat märka av.
Får väl testa att återställa till Auto-läget i samband med firmware uppdateringarna framöver.

När ni haft problem, har datorn tappat nätet och sen fått tillbaka det? För det får inte jag, är det borta så är det och det är bara att starta om

M
nino skrev:
När ni haft problem, har datorn tappat nätet och sen fått tillbaka det? För det får inte jag, är det borta så är det och det är bara att starta om
Det där är problem med drivarna och/eller hårdvaran...tyvärr.

nino skrev:
Olika klienter beter sig på olika sätt. Vissa får man starta om ibland, andra får man slå på/av WiFi. Sedan finns det dom som det löser sig av sig självt och ytterligare dom man inte märker något alls på.
Men nu är det iaf bra hos oss.

Micke64: tror det är drivrutinerna... det här problemet kom för kanske 6 mån sen och jag tror det var i samband med e uppdatering

Har samma problem med min stationära dator på övervåningen och det kom helt plötsligt när vi flyttade till huset. Alla enheter funkar förutom speldatorn.

Köpte ett nytt nätverkskort men icke, installerade om win7 men i helsike. Byte router men nej. Slog sönder tangentbordet det hjälpte inte heller!

Nu Har jag inte startat den på ett halvår så jag vet inte om den magiskt funkar nu

• Gilla
nino
  • Laddar…
M
nino skrev:
Micke64: tror det är drivrutinerna... det här problemet kom för kanske 6 mån sen och jag tror det var i samband med e uppdatering
Vad är det fört kort och chip du har? Det kanske går att hitta generiska drivrutiner från chiptillverkarsn istället för från korttillverkaren.

Nu är det värre än nånsin, en dag så fick jag starta om 3-4ggr innan internet funkade...
Hur ser jag vad det är för kort och chip jag har?

Tittar jag i enhetshanteraren så står det Broadcom 802.11n

Uppstår problemet när ni tankar hem med torrent? Isåfall är det för att det blir för många inkommande anslutningar, vilket kan minskas ner i klienten.

Nej det kan hända när som helst, ibland tar det en vecka eller 2, ibland blir det flera gånger / dag.
nat.jpg
Så ser det ut, då är det bara att starta om. Internet funkar på alla andra enheter.
Kopplar jag från nätverket så kan jag inte ansluta igen, klickar jag på felsök så hänger sig datorn.
Går jag in i nätverk och inaktiverar nätverkskortet så händer inget men när jag aktiverar det så blir det tvär häng ( jag tror att felsökningen gör på samma sätt, inaktiverar och provar att aktivera nätverkskortet)

Jag har några fler nätverk i närheten och provar jag ansluta till dom så frågas det efter säkerhetsnyckeln (som jag inte har)... lite märkligt att så fort jag kopplat från mitt nät och ska ansluta så kommer "det går inte att ansluta till nätverket" upp men inte när jag ska ansluta till nått av de andra

Gå in på samsungs hemsida -> support -> rätt datormodell (står under datorn) -> nedladdningar -> drivrutiner
Ladda ner senaste drivrutinen, installera.

Vi hade samma problem med en Samsung Netbook.
Det blev mycket bättre när jag tilldelade ett fast IP från routern.
Datorn kör fortfarande dhcp så den fungerar på fler nät.

vilpi: det ska jag prova

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.