8 870 läst · 35 svar
9k läst
35 svar
problem med internetanslutningen
Ja jag tror faktiskt att det funkar. Har inte sett något avbrott ännu. Däremot påverkar väl detta farten i fel riktning så någon permanent lösning är det kanske inte. Men, min dlink 655 ska ändå bytas ut nu eftersom kapaciteten wan=>lan inte riktigt räcker till. Eller, den flyttas iaf till något ställe som inte har wlan-täckning idag.
Jag har en relativt ny Router (Asus RT AC68U) så det är inte säkert att en nyare router löser problemet. Kanske påverkar det att jag tex just nu har 29 klienter uppkopplade till Routern och min känsla är att det är omgivningen som orsakar störningarna. Någon hastighetsdip har jag absolut inte kunnat märka av.
Får väl testa att återställa till Auto-läget i samband med firmware uppdateringarna framöver.
Får väl testa att återställa till Auto-läget i samband med firmware uppdateringarna framöver.
Olika klienter beter sig på olika sätt. Vissa får man starta om ibland, andra får man slå på/av WiFi. Sedan finns det dom som det löser sig av sig självt och ytterligare dom man inte märker något alls på.nino skrev:
Men nu är det iaf bra hos oss.
Har samma problem med min stationära dator på övervåningen och det kom helt plötsligt när vi flyttade till huset. Alla enheter funkar förutom speldatorn.
Köpte ett nytt nätverkskort men icke, installerade om win7 men i helsike. Byte router men nej. Slog sönder tangentbordet det hjälpte inte heller!
Nu Har jag inte startat den på ett halvår så jag vet inte om den magiskt funkar nu
Köpte ett nytt nätverkskort men icke, installerade om win7 men i helsike. Byte router men nej. Slog sönder tangentbordet det hjälpte inte heller!
Nu Har jag inte startat den på ett halvår så jag vet inte om den magiskt funkar nu
Det låter väldigt som samma problem jag hade med min laptop. Det hjälpte att stänga av 5ghz bandet men inte helt. Tror någon granne hade 5ghz på som störde ut kortet. Bytte till ett sånt här:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/172679-intel_centrino_advanced-n_6235-natverksadapter
och sedan funkar det stabilt. Dock tillåter inte en del BIOS att man byter wlan kort.Man får kolla upp innan.
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/172679-intel_centrino_advanced-n_6235-natverksadapter
och sedan funkar det stabilt. Dock tillåter inte en del BIOS att man byter wlan kort.Man får kolla upp innan.
Nej det kan hända när som helst, ibland tar det en vecka eller 2, ibland blir det flera gånger / dag.
Så ser det ut, då är det bara att starta om. Internet funkar på alla andra enheter.
Kopplar jag från nätverket så kan jag inte ansluta igen, klickar jag på felsök så hänger sig datorn.
Går jag in i nätverk och inaktiverar nätverkskortet så händer inget men när jag aktiverar det så blir det tvär häng ( jag tror att felsökningen gör på samma sätt, inaktiverar och provar att aktivera nätverkskortet)
Jag har några fler nätverk i närheten och provar jag ansluta till dom så frågas det efter säkerhetsnyckeln (som jag inte har)... lite märkligt att så fort jag kopplat från mitt nät och ska ansluta så kommer "det går inte att ansluta till nätverket" upp men inte när jag ska ansluta till nått av de andra
Så ser det ut, då är det bara att starta om. Internet funkar på alla andra enheter.
Kopplar jag från nätverket så kan jag inte ansluta igen, klickar jag på felsök så hänger sig datorn.
Går jag in i nätverk och inaktiverar nätverkskortet så händer inget men när jag aktiverar det så blir det tvär häng ( jag tror att felsökningen gör på samma sätt, inaktiverar och provar att aktivera nätverkskortet)
Jag har några fler nätverk i närheten och provar jag ansluta till dom så frågas det efter säkerhetsnyckeln (som jag inte har)... lite märkligt att så fort jag kopplat från mitt nät och ska ansluta så kommer "det går inte att ansluta till nätverket" upp men inte när jag ska ansluta till nått av de andra