36 587 läst · 16 svar
37k läst
16 svar
Problem med att rengöra Siemens kyl = dålig lukt i huset
Jag brukar rengöra det genom att tejpa fast en massa sugrör på grovdammsugaren.D danielandersson skrev:Hej!
Fick problem med en unken odör i huset som tillslut lokaliserades till kylskåpet och dess baksida.
Det har bildats en grön äcklig kleggig slimeaktig massa där som har börjat odla bakterier och stinka.
Problemet är att avrinningskanalerna där geggan är ligger bakom gallret och går ju inte att komma åt för rengöring.
Siemens vill att jag bokar ut en tekniker för 995 spänn plus 500 för rengöringen för att få bort det där..
Men det måste ju vara en designmiss om man inte kan rengöra det där själv...
Någon som stött på problemet eller har några tips??
[bild]
Vi hade exakt samma problem. Det tog en vecka innan vi lokaliserade lukten. Den var då bakom vårt Siemens kylskåp i droppskålen. Säkert orsakat av att vi några dagar tidigare städade ur kylskåpet med mycket vatten som då har runnit ner i droppskålen och börjat ”mögla” eller dyl.D danielandersson skrev:Hej!
Fick problem med en unken odör i huset som tillslut lokaliserades till kylskåpet och dess baksida.
Det har bildats en grön äcklig kleggig slimeaktig massa där som har börjat odla bakterier och stinka.
Problemet är att avrinningskanalerna där geggan är ligger bakom gallret och går ju inte att komma åt för rengöring.
Siemens vill att jag bokar ut en tekniker för 995 spänn plus 500 för rengöringen för att få bort det där..
Men det måste ju vara en designmiss om man inte kan rengöra det där själv...
Någon som stött på problemet eller har några tips??
[bild]
Vi drog ur den plastdroppskålen, lossade fästerna och lyfte upp ”rören”. Med lite våld fick vi loss den. Sen tvättade vi ur droppskålen och runtomkring där den sitter.
Nu är lukten borta!
Liknande trådar
-
Problem med Bosch 6 tvättmaskin, serviceluckans ”hjul” har fastnat
Tvättstuga -
Batteribyte Husqvarna 315 problem
Robotgräsklippare -
Högtryckstvätt Stihl 129re plus problem
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Problem med installation av vattenutkastare
Vatten & Avlopp -
Hur rengöra spabad som stått obehandlat?
Pool