28 563 läst · 869 svar
29k läst
869 svar
Prismodell hantverkare
mathiash77 skrev:
Jag lämnar offert på samtliga jobb jag gör. Mer exakt än så går väl knappt att få.
Men det händer ändå att folk gnäller efteråt, för att dem hittat någon del billigare på någon nätaffär.
Byggindustrin har ett massivt stöd i form av rotavdraget. Är det konstigt att det snackad skit om en bransch när de anser att kunderna ska luras? Nu hoppas jag att de flesta har en vettigare syn på sina kunder än vad du har. Men du lyfter inte direkt kundernas förtroende för branschen.C Calore skrev:Det är 19000 vvs montörer som arbetar på företag som är med i Säkervatten, sedan finns det några som inte är med i den organisationen, vi säger 20000 totalt, enkelt att räkna med det.
SAS, Volvo Scania får stödpaket fast dem har mindre anställda än det finns VVS montörer, lägger vi sedan till bygg,el,vent,kakel, matt,osv så är byggbranschen mkt större. Ändå hör vi enbart gnäll gentemot denna bransch och det säger väl allt om mentaliteten som finns ute i landet .
Har någon av er nånsin hört - stöd svenska byggare ! ? Jag hör stöd restaurangerna, stöd bönderna o köp svenskt kött, stöd det ena och det andra, men ALDRIG stöd svenska byggare .
Rot är inget stöd för mig, det är ju du som kund som får det och jag måste tyvärr administrera det. Det är enbart till för att stävja svart jobb.D Daniel 109 skrev:
Om du saknar förtroende för mig, det gör inte mig något. Jag berättar för dig hur det ligger till och varför, det är du som beskyller en hel bransch för att vara lögnare och bedragare.
Jo, det är ett stöd för att öka branschens marknad.
Ojoj, vem stickar offerkoftorna?C Calore skrev:Om du äger ett företag som omsätter 55 miljoner, är du inte värd lite mer än en normal lön då ? - Nej absolut inte, och man skall inte ha ett enda verktyg som kan användas någon annanstans än i en villa, och dessutom kan man faktiskt ta bussen till villan och absolut inte fakturerar för den tiden , den får man stå för själv.
Jag håller med om att det är en rutten bransch. Betalar 600:- inkl. moms. för en behörig golvläggare. Tätskicktet står han för. Kakel och klinker köper jag av Bauhaus och XL. Behöver jag berätta att det är tredje lägenheten jag anlitat den firman. Har 2 lägenheter kvar.
Inget extra för pump till flytspacklet! Rörjobbet utför jag själv eftersom jag anser att dagens s.k. rörmokare saknar kompetens.
Inget extra för pump till flytspacklet! Rörjobbet utför jag själv eftersom jag anser att dagens s.k. rörmokare saknar kompetens.
https://www.merinfo.se/foretag/Alléplans-Pizzeria-AB-5567999114/2k31jm2-kd4vC Calore skrev:
1,19 %
-0,79 %
3,35 %
Vinstmarginal de senaste 3 åren ...
Nej,, jag menar bara,,, vi tjänar inte miljoner som ni tror.
Det är inte orimligt med 5-10 % vinst inom bygg om man kan göra 20 på att driva ett forum och knäppa lite i en dator.
De 2 största VP försäljarna i mitt område, dem säljer 2-300 st om året. Båda gör dryga 4% i vinst och omsätter 40-50 miljoner. Dem är såklart inte fattiga, men den ockrar inte med priser, dem snarare pressar dem så mkt att man knappt går runt om skall försöka konkurrera med dem .
Det är inte orimligt med 5-10 % vinst inom bygg om man kan göra 20 på att driva ett forum och knäppa lite i en dator.
De 2 största VP försäljarna i mitt område, dem säljer 2-300 st om året. Båda gör dryga 4% i vinst och omsätter 40-50 miljoner. Dem är såklart inte fattiga, men den ockrar inte med priser, dem snarare pressar dem så mkt att man knappt går runt om skall försöka konkurrera med dem .