Det skulle nog varit 2414.000:-
1.4 är helt orimligt om det inte bara avser byggsatsen möjligen.
 
Hej! Ja det verkar galet.. Har inte frågat säljaren igen men förutsätter nog att det är en feltryckning. Det stod dock så i hans mail, så inte jag som skrivit fel :)
 
Var på villavisning idag och fick då pris på Eksjöhus Trend pulpet.

Standard: 2 472 000/2 630 000 (trä/puts)
Med kopplat garage: 2 641 000/2 814 000 (trä/puts)


Priserna är från Helsingborgskontoret.
 
Eksjöhus per den 22 maj

Lyckan vinkel kostar ca 2265000 kr
Tallbacken ca 2650000 kr
Balans ca 2595000 kr
Kvadraten kupa ca 2685000 kr, Mellangården ca 3000000 kr
Lönneberga ca 3250000 kr
Sjösala ca 3200000 kr.
 
Prio Ett ca 1 800 000:-
Prio Tre ca 2 140 000:-
Prio Tre veranda & garage 2 395 000:-

Samtliga priser ovan inkluderar OSB i alla innerväggar
 
Vi valde till slut att rita vårt hus själva och bygga väggblock privat. Vår budget ligger på totalt 3 Mkr. exkl. tomt inkl. VA, el mm.

Huset blir i 1,5 plan. Hög standard på samtliga rum med allmogeprofilerade lister, massiva innerdörrar, isolerade innerväggar, OSB+gips på samtliga väggar, helkaklade bad, WC & tvättstuga/groventré, 2,5 m takhöjd bv, öppen planlösning, kamin med täljstenssidor, Gjutjärnsspis, två skorstenar (pimpsten), golvvärme uppe o. nere, bergvärme, väggtjocklek 195+45 mm isolering, platta på mark 300 mm islolering, stort kök med köksö, klinker i hall, bad, WC tvättstuga m.m.

Vi tänker utföra en del av jobben själva men har ändå räkna med att få ett "nyckefärdigt" hus i budget. Total budget för hantverkare cirka 700 kkr. Vi ni följa bygget kan ni göra det på vsterskogsta.blogg.se

Om man ska ge ett jämförande pris mot de som presenteras här så skulle huset kosta: 2,5 Mkr. inkl. grund. Med ovan nämnd standard.

Summasumarum: Har ni möjligheten, bygg/rita själva!
 
Hej

vi byggde med Skidstahus, är inte huspriserna ganska samma i hela landet? Sen vad tomten kostar är väl en annan sak, vi byggde villa Hallon, men de hette Kapris när vi byggde för 2 år sedan, och var på 148kvm, välisolerat och snyggt hus, bra service, och de ritar huset som du vill ha det, eller beskriv hur du vill ha huset så ritar de ett hus.

vi gav strax under 1.9milj för nyckelfärdig hus och garage, kakel i bägge badrum, samt i entré, platta med golvvärme, och villavarm väggar samt mer isolering i grunden, och enkelgarage med platta.

Tomten köpte vi själv, och fri att välja, tomten kostade 495'.
 
Husqvarna220Ac skrev:
Hej

vi byggde med Skidstahus, är inte huspriserna ganska samma i hela landet?
Nope. Priserna varierar utifrån var i landet du bygger beroende på avstånd till fabrik osv. Dessutom beror det ju på vad byggarbetet kostar beroende på stad och vilken entreprenadsform du väljer.
 
Priser från Ekeforshus Helsingborg septemeber -13:

Holmersund: 2 870 000, priset inkluderar tillägg för OSB i innerväggar ca. 15'-20' (produktionskalkyl)
Björkelid: 2 580 000, priset inkluderar tillägg för OSB i innerväggar ca. 15'-20' (produktionskalkyl)
Skepparen: 2 600 000 (muntlig prisuppgift)

Samtliga priser avser generalentreprenad enligt leveransdeklaration om ej annat anges. För totalentreprenad tillkommer ca 100' och för delad avgår ca 50'.
 
Någon som har koll på trivselhus
1,5plan "grebbestad" ?
 
  • Gilla
Vattuman
  • Laddar…
crazymike skrev:
Någon som har koll på trivselhus
1,5plan "grebbestad" ?
Fick pratat med en säljare idag och grundpriset på huset ligger på 3,229,200kr med liggande panel samt bergvärme ink borrning.

i Göteborg

glömde tillägga att det är förhöjt väggliv som standard
 
Redigerat:
S
SonnyListon skrev:
Eksjöhus Prio Tre i Uppsala.
2 425 000 inklusive veranda fram + garage, exklusive veranda baksida.
Vi är helt transparenta med vår budget här: [länk]
När det står markarbete 200.000kr, är det kostnaderna som tillkommer förutom själva plattan?
Är plattan på isf inräknad i huspriset?
 
S
Ja precis. Plattan är inräknad i huspriset, har för mig att den posten var specad på 240 000 för platta och markarbete (vilket förutsätter en perfekt tomt) i offerten. Men vi räknar med ytterligare ca 170 000 för markarbete alltså. Vår tomt var inte extrem på något sätt, men inte heller lätt. Lite sprängning och fyllning, och så anlägger vi ett etage på baksidan då tomten sluttar uppåt. Sen förbereder dom för två soldäck också och extra uppställningsplats för bil.
 
Härlig och hjälpsam tråd detta måste jag säga.
Jag och min sambo har precis börjat leta efter tomt, detta i Norrköping med omnejd.
De prisförslag vi får från husleverantörer kommer jag lägga in här.
Börjar med Smålandsvillan som vi först tog kontakt med.
Smålandvillan Villa Nybro offertdatum 131107
1 1/5 plan med ej inredd övervåning.
1 505 600:- i grundpris
Vi gjorde tillval för 335 010 kr.
Totalpris för huset 1 840 610 kr.

Tillvalen är bland annat:
Uppgraderat köket till Nivå 3, 27 000 kr.
Köksö, 11 600 kr.
14mm ekgolv, 16 640 kr.
Trappa, 36 100 kr.
Veranda vid entré, 35 100 kr.
Kakel, klinker och golvvärme i badrum och entré, 50 000 kr.
Uppgraderat möbler i WC, 18 550 kr.
Braskamin exl besiktning Contura 556, 44, 700 kr.
Liggande panel, 26 900 kr.
Takkupa, 67 000 kr.

På detta hus räknade vi med en tomt för 700 000 kr.
Totalt landar det på, 3 128 710 kr.

Det jag kan tycka negativt med just smålandsvillan efter den första visningen är att det nästan helt saknas förrådsutrymmen.
Huset känns in helt genomtänkt.
Även osäker på vad det är för material i innerväggar.
Hoppas detta hjälper någon.

//Robert
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.