5 957 läst · 19 svar
6k läst
19 svar
Prima golvspån före eller efter armeringsnät
Första två hinkarna är bara att blanda rätt så tröga och hälla längs väggarna och dra upp det med en spackel om för mycket skulle rinna mot brunnen.
Inte behöver man vänta 20-30 och sitta på vakt, totalt onödigt och i så fall har man blandat spacklet för löst med tanke på att det stelnar helt på ca 40 minuter.
Sedan är det bara att blanda lite lösare, och varva sig utåt mot dörren och hälla tjockare/tätare och tjockare/tätare så man bygger upp ett litet fall. hela vägen.
Inte behöver man vänta 20-30 och sitta på vakt, totalt onödigt och i så fall har man blandat spacklet för löst med tanke på att det stelnar helt på ca 40 minuter.
Sedan är det bara att blanda lite lösare, och varva sig utåt mot dörren och hälla tjockare/tätare och tjockare/tätare så man bygger upp ett litet fall. hela vägen.
Om man väljer skopa-metoden så kan man med fördel ta bort plastlocket och klämma fast en bit plast med klämringen. Låter man då plasten hänga ner lite i brunnen så blir det lättare att skopa ur spacklet.
På de ställen jag byggde fall blandade jag så tjockt som var tillåtet enligt rekommendationerna, övriga golvet hällde jag lösare blandning på.
Observera att mina beskrivningar i denna tråd inte är någon proffsmetod utan en metod använd av en glad amatör som flytspacklat ETT badrum i hela sitt liv och ville dela med sig av sina erfarenheter.
Självklart finns mycket i tekniken som kan förbättras till en ev. nästa gång.
Observera att mina beskrivningar i denna tråd inte är någon proffsmetod utan en metod använd av en glad amatör som flytspacklat ETT badrum i hela sitt liv och ville dela med sig av sina erfarenheter.
Självklart finns mycket i tekniken som kan förbättras till en ev. nästa gång.
Renoverare
· Skåne
· 8 526 inlägg
Jo det vet jag, och nu vet jag att det var så du menadeGabbe1 skrev:
Dock trodde jag precis som Zemerlin att du lät det rinna ner i brunnen och det hade varit jobbigt att hantera...
TVÅ (2) golvbrunnar på samma gång som förstagångsprojekt!!?? Och bägge fallen blev bra? Grattis till framgången!! Köp en god wiskey till svärfar
Produkter som diskuteras i tråden