craftsboy craftsboy skrev:
Eller använt hydraulisk spräckning.
Vilket Sprängföretag hade dom?
 
J justusandersson skrev:
Förvånadsvärt oproffsig sprängfirma. Hade de sparat in geoteknikkonsulten? Det dåliga berget var ju uppenbart även för tittarna. Suverän arkitektinsats däremot. Mycket att vinna på att rita smalt och långt, även om det är en överloppsgärning att bygga en flygel åt barn som snart ska flytta hemmifrån... De dåliga taksprången tillförde inget, närmast kriminellt att inte ha det på den platsen.
Vilket Sprängföretag hade dom?
 
T Thomas' skrev:
När skall det vara klart då?
Här får det endast byggas enplansvillor.

Jag bor nära och har koll på varenda byggrätt i Åsa.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Får man ens flytta in i ett ofärdigt hus?


Kändes som att de var svenskt konflikträdda. Först med sprängarna och sen gick det inte så bra med husfabriken.
Jag vet inte om det berodde på att man gått på pris för att hålla ner kostnaderna och därmed fick vad man betalat för.
Som nämnts ovan hade ju en geotekniker och en duktig markentreprenör definitvt tagit mer hand om tomten och dess karaktär. Nu blev det bara ännu en villatomt med stödmurar.... Utsikten och havet gör väl en del. Men det där kunde ju lika gärna varit inne i villamattan i Täby.

Skulle inte kalla det minimalistiskt heller. Alldagligt. Standardörrar till rummen förtar väldigt mycket. Deras shadow gap var ju snarare bara ett "gap". Ska väl vara 5 mm och inte 3 cm.

Nä. Visionen fanns men genomförandet blev ju en pannkaka. Tyvärr.
Det går alldeles utmärkt.
Beror på Avtalets utformning.
 
I ericalnemar skrev:
Uppfattade det som inkl tomt. Tomten kostade 4,5 mnkr. Kan inte tänka mig att ett prefab hus av den storleken sticker iväg till 9 mnkr enbart i byggkostnader, men vad vet jag
Vilket Sprängföretag hade dom? Samt Husleverantör?
 
T
A Anders Dahrenberg skrev:
Här får det endast byggas enplansvillor.

Jag bor nära och har koll på varenda byggrätt i Åsa.
Jag försökte vara lite ironisk mot tidigare inlägg!
 
A Anders Dahrenberg skrev:
Det går alldeles utmärkt.
Beror på Avtalets utformning.
Du måste ha ett slutbevis innan inflytt.
Avtalet kan inte avtala bort det
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
A Anders Dahrenberg skrev:
Det går alldeles utmärkt.
Beror på Avtalets utformning.
Jag tänker på att kommunen behöver godkänna huset. Brukar pratas om i forumet att det är stor ajja bajja flytta in i icke slutbesiktigat.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.