Mitten, slutet av mars senast jag beställde grejjer från Teletec. Har fortfarande inte lurat ut om man kan som privat användare få se bilder från deckare likt agility 3

Neo ska inkomma Teletec den 1: Mars enl. senaste budet. Sen det tar väl ytterligare någon dag att distribuera det ut till de som beställt. Ang. bilderna från kameradetektorerna så misstänker jag skarpt att det blir samma princip som Visonic har på deras system. Både DSC och Visonic ägs ju av Tyco och man ser ju att de nu delar samma teknik såsom PowerG och utseénde på detektorerna för NEO.

Väldigt sugen på alla lägga en beställning i US. Finns det något att tänka på mer än att inte blanda regioner i framtiden på tillbehör? Finns en mängd olika PIR. Vilka är att föredra och vad är skillnaden?
Vill ha en MAP med proxy, några PIR samt några magnetkontakter. Kan någon hjälpa att föreslå ett kit?

Det där med olika regioner är nytt för mig. Kan någon ge en förklaring till hur det fungerar? Går det inte att blanda larmdelar köpa is EU och USA?

RilleRock
spinout skrev:
Neo ska inkomma Teletec den 1: Mars enl. senaste budet. Sen det tar väl ytterligare någon dag att distribuera det ut till de som beställt. Ang. bilderna från kameradetektorerna så misstänker jag skarpt att det blir samma princip som Visonic har på deras system. Både DSC och Visonic ägs ju av Tyco och man ser ju att de nu delar samma teknik såsom PowerG och utseénde på detektorerna för NEO.
En av säljarna ringde mig i veckan och sa att 128 modellen fanns till försäljning.

Har varit sjukt sugen på Neo. Men nu när Risco Lightsys2 finns så blir det svårt. Dock finns det inte i Sverige vad jag vet.

Har lagt ihop ett kit hos Alarmsystemstore som ser ut så här. Är det något som saknas? Har inget GSM/IP kort med, ej heller batteri, transformator eller kablar ännu.
Synpunkter, förslag eller ändringar?

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är grejen med Neo? Varför är det bättre en dom andra alternativen? Får man bild/video till app utan avtal?

Vespa skrev:
Har lagt ihop ett kit hos Alarmsystemstore som ser ut så här. Är det något som saknas? Har inget GSM/IP kort med, ej heller batteri, transformator eller kablar ännu.
Synpunkter, förslag eller ändringar?
När jag köpte larm (PowerMaster) från England ingick batterier till alla enheter. Eftersom flera av Neos enheter är så gott som kopior på PowerMaster så skulle jag tro att det ingår batterier, om inte det är andra regler i USA. Varför köpa från USA förresten, man får väl räkna med att det blir tull och moms på varorna då?

Saknar en eller flera brandvarnare i ditt kit. Jag skippade inomhussirenen då brandvarnarna i PowerMaster-serien agerar som sirener vid larm och brand. Jag är väldigt nöjd med "Slimline 4-button WK"-fjärren. Det är mycket mer praktiskt att varje vuxen har en sådan än att man ska använda en tag. En tag är dock bra för barn så dom slipper en kod.

Berberis: Det du skriver låter klokt! Var I UK handlade du?

Varit I kontakt med Alarmsystemstore och frågat några saker. Kan tyvärr inte få push-meddelanden från Neo utan ett abonnemang för $119.40/år. Och det är ju inte det jag vill ha... :(
Vissa batterier (Lithium) för sirenerna kunde inte heller skickas utanför US.

Jag beställde från www.securitywarehouse.co.uk. Maila dom så får du inloggning och kan beställa samt använda deras support-ticketsystem. Har dom inte Neo-prylarna du vill ha brukar dom ta in om man säger till.

Li-batterierna är inte billiga så se till att du får med dom! När lagarna kring frakt av Li-batterier kom så fick jag inte heller fraktat med flyg från UK så dom fick skicka det med lastbil istället. Sen saknades batterier till en enhet när jag fick beställningen, men dom skickade det som saknades så fort jag anmärkte på det.

Mailade dom vi ticket systemet och dom svarade ganska snabbt och hänvisade mina frågor till min lokala installatör istället?? Inte det svaret jag hade väntat mig...

Vad är skillnaden/fördelen jämfört med motsvarande powerserie? har nu 1864 med larmpanel rf

Största skillnaden är att NEO är bättre på trådlöst och har möjlighet till kameradetektorer och RFID läsare i knappsatsen (precis som Alexor). Något förenklad programmering i MAP (tex. prog. av sektionsegenskaper så visas i display´n vilken sektion som man befinner sig på). Annars ska NEO vara som vilken Power som helst.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.