M mnils skrev:
Men man parkerar väl inte framför någon anans hus heller! Här frågar folk snällt om de får ställa bilen framför huset ifall de skall besöka någon granne och det är fullt framför denna. Finns det ingen gemensam allmän parkering i området som de som har för många bilar kan använda?

Lösningen verkar vara att flytta till ett bättre område eller skaffa postbox :)
Hos oss är det enda alternativet att parkera på gatan. Så, jo….alla parkerar där. Dock så parkerar man inte på någon annans uppfart. Men gatan är kommunens
 
  • Gilla
Namnethär och 3 till
  • Laddar…
C
MultiMan MultiMan skrev:
Jag tycker du är alldeles för hård.
Nu menar jag absolut inte att man generellt skall bete sig så.
Men ingen idé att diskutera omöjliga krav med någon som inte är lösningsorienterad. Mata inte trollet helt enkelt.
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
Prata med grannar är nog en bra idé. Samt kanske en lapp på brevlådan med P-förbudskylt och text "Vardagar 8-15". Inget som går att beivra men kanske hjälper det lite.

Sen tycker jag det är lite märkligt. Jag bor också i tätbebyggt område. Här är det ungefär likadant med trottoar mellan gata och hus, och gatuparkering. Om PostNord hade haft samma inställning här hade inte många fått någon post. Utdelningen sker givetvis med ändamålsenligt fordon. Många äldre områden är inte planerade för drive-in-utdelning.
Sen finns det ju en trottoar mellan TS brevlåda och gatan. Kör PostNord upp på trottoaren?
 
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Globetrot Byggis1976 skrev:
Ja, det är svårt.

På höger sida kan det bli svårt, det är inte vår tomt nämligen. Uppfarten delad m grannen
Du kan ju prata med grannen och förklara problemet och fråga om era lådor kan sitta ihop.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
K kindvall skrev:
Sen finns det ju en trottoar mellan TS brevlåda och gatan. Kör PostNord upp på trottoaren?
Det gjorde de där jag bodde förut.
 
Globetrot Byggis1976 skrev:
De kan backa in idag. Så för att ditt förslag ska funka måste vi ”sumpa” vår uppfart och ställa brevlådan mitt i den….
Dom ska inte backa in, dom ska köra in den meter som behövs för att nå brevlådan på din uppfart, sedan backar dom ut igen.
Posten delas väl ut från höger sida av fordonet, i färdriktningen, dom har ju ratten på höger sida?

En postanställd i en blå skåpbil delar ut post i en brevlåda från höger hand genom fordonets fönster på en snötäckt uppfart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
C
D Dilato skrev:
Dom ska inte backa in, dom ska köra in den meter som behövs för att nå brevlådan på din uppfart, sedan backar dom ut igen.
Oavsett om det handlar om att backa in eller backa ut är det väl så nuförtiden att backning av arbetsmiljöskäl formellt sett inte är acceptabelt. 🙄
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Dowser4711 och 6 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Oavsett om det handlar om att backa in eller backa ut är det väl så nuförtiden att backning av arbetsmiljöskäl formellt sett inte är acceptabelt. 🙄
(Vilket börjar bli jättekonstigt med tanke på hur bra backkameror är nuförtiden. I vissa bilar känns det säkrare att i låg fart backa än att köra framlänges. Men det är en annan diskussion än hur TS kan bli hjälpt med postlådan)
 
  • Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Oavsett om det handlar om att backa in eller backa ut är det väl så nuförtiden att backning av arbetsmiljöskäl formellt sett inte är acceptabelt. 🙄
Det är lugnt, snart blir det ett arbetsmiljöproblem att överhuvudtaget behöva ge sig ut utanför terminalen 😉

Vi får väl hoppas på att CityMail tar över, dom verkar inte ha några problem att gå in till dörren och leverera paket, medan PostNord i stället SMS:ar att du får åka till ett utlämningsställe.
 
  • Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det är lugnt, snart blir det ett arbetsmiljöproblem att överhuvudtaget behöva ge sig ut utanför terminalen 😉

Vi får väl hoppas på att CityMail tar över, dom verkar inte ha några problem att gå in till dörren och leverera paket, medan PostNord i stället SMS:ar att du får åka till ett utlämningsställe.
PostNord levererade ett stort brev till mig idag. De hittade sannolikt inte ringklockan på dörren så de lade brevet utanför dörren. (väderskyddat utrymme)

Precis vad jag skulle bett dem om men kanske inte helt enligt deras regler.

Måste vara mycket skillnader mellan olika områden då vissa verkar få bra service och andra rent usel dito.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
C
D Dilato skrev:
Det är lugnt, snart blir det ett arbetsmiljöproblem att överhuvudtaget behöva ge sig ut utanför terminalen 😉
Så är det ju. Här vill de inte ens åka in på vår väg (trots att det t.o.m. finns två rymliga vändplatser att välja på), så de stannar hellre på ett halvskymt avsnitt av landsvägen. Sopbilen, däremot, har inget val, men de backar ut på landsvägen då det går fortare än att åka fram till vändplatsen. Förstår dem helt och hållet, men det blir ju löjligt när man låtsas att det handlar om arbetsmiljö och inte pengar.

D Dilato skrev:
Vi får väl hoppas på att CityMail tar över, dom verkar inteha några problem att gå in till dörren och leverera paket, medan PostNord i stället SMS:ar att du får åka till ett utlämningsställe.
Tror det beror på vilken tjänst avsändaren valt. Varubrev levererar postnord vid dörren om det inte går ner i lådan. Är det paket blir det utlämningsställe om ingen är hemma.
 
  • Gilla
nissebrun och 3 till
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
Bild
Som fd: tidningsbud(bil), reklamutdelare(bil) och lantbrevbärare på lördagar(bil) så skulle jag utan större problem kunna lägga posten i din låda så som du har ritat upp situationen men är man lat/ovillig eller oduglig så går det givetvis inte.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 9 till
  • Laddar…
globaljuggler globaljuggler skrev:
Att PostNord ska köpa in ett annat fordon för att tillmötesgå utdelning till en mottagare där det finns hinder för postutdelning, är inte rationellt.
Givetvis så ska inte PostMord anpassa sin utdelning till verkligheten, verkligheten ska givetvis anpassas till vad de oftast inkompetenta cheferna tycker!!
Fd anställd vid Posten...
 
  • Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
Har fått svar från PostNord idag.

De skriver

”Så länge ingen parkerar på gatan så kommer vi leverera er post. Om någon står ivägen kommer den inte levereras”

Det var ju behjälpligt. Ingen hjälp med förslag….
Ingen alls??
 
Klart att inte Postnord ska kliva ur bilen.

Jag hade service på gula lådorna i länet några år och det var jätteroligt.

De gjorde ett internt serviceärende på brevlådor och jag blev utringd. Beroende på låda så hade man till nästa tömning eller 72 timmar på sig.

95 av 100 fall kärvande låset, luckan eller skenorna som håller säcken.
En flaska låsolja/universalspray räckte.

Inte att de kunde ha en flaska i bilen och ge ett par droppar själva. De krånglade istället med rapport om trasigt lås när det fanns tendenser till kärvande.

Det var ju inte blygsamma debiteringar heller.

Fick ett ärende om "dåligt lås" 7 mil bort. En kompis som kör förbi dagligen fick i uppdrag att ta en flaska wd40 och en remsa maskeringstejp. Nästa dag på vägen hem var remsan bruten och det var bara för mig att fakturera.
 
  • Haha
  • Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.