2 809 läst · 24 svar
3k läst
24 svar
Populära kanaler snart tillbaka i TV-rutan hos Telias kunder
Dagen före beskedet sa jag upp alla tjänster hos Telia. De pushade ganska hårt innan jag tecknade genom att ringa och skicka brev flera gånger. Tillslut tecknade jag för ett år, och nästan direkt försvann Viaplay, som var det största skälet till att jag tog Telias paket. Jag vet inte vems ”fel” det är, men i min värld har inte Telia skött det så snyggt.
Efter att ha knutit näven i fickan flera månader gjorde jag alltså slag i saken och sade upp allt jag hade. Verkar som det gav eko efter att jag slagit näven i bordet
Efter att ha knutit näven i fickan flera månader gjorde jag alltså slag i saken och sade upp allt jag hade. Verkar som det gav eko efter att jag slagit näven i bordet
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Det är en förhandling med lite kohandel.A AndersS skrev:
Men eftersom man vet att ingen vill avbryta avtalet så vet man att det kommer lösa sig.
Så jag satt kvar o soffan och hetsade inte upp mig utan avaktade
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Linjär tv kommer att vara kvar ett tag till. maknaden är inte mogen ännu. problemet är dels respektive leverantörs betaltjänster och dels att priset skulle dra iväg.
Men att skaffa viaplay och diskcovery det kostar en del pengar. Sen finns inte allting att titta på. Frågan är om leverantörerna vill ta bort linjär tv? när det kommer till kritan? Det kostar mycket att streama alla kanaler. Ett problem är att alla har inte supersnabbt bredband. Frågan är hur intresset är?
Jag tror dock att förändringen kommer säkert. Men telia kommer finnas kvar för att kunna leverera tv till de som inte vill köpa hela paket.
Men att skaffa viaplay och diskcovery det kostar en del pengar. Sen finns inte allting att titta på. Frågan är om leverantörerna vill ta bort linjär tv? när det kommer till kritan? Det kostar mycket att streama alla kanaler. Ett problem är att alla har inte supersnabbt bredband. Frågan är hur intresset är?
Jag tror dock att förändringen kommer säkert. Men telia kommer finnas kvar för att kunna leverera tv till de som inte vill köpa hela paket.
Förutom det uppenbara, med livesändningar av sport etc, tror jag många uppskattar att ha något att slötitta på, lite som att det kan vara ganska trevligt att lyssna på radio när man kör bil eller snickrar. Ska man komma överens om att streama något blir det ju som i de gamla videobutikerna, det går massor av tid att välja
Varje gång en leverantör av linjär TV bråkar och kanaler släcks, kommer folk lämna linjär TV, och dessa kunder kommer inte tillbaka. Så jag förstår verkligen inte varför de inte försöker att lösa det utan att släcka ner kanaler, för i längden är det bara dåligt för dem
I min brf så är kostnaden för tv och 100/100Mbps bredband obligatoriskt med 300kr utöver avgiften till föreningen. Min Telia tv-box är inte inkopplad, istället så kör jag teliaplay appen på min apple tv de få gånger jag vill kolla på linjär-tv.
Telia har ringt mig flera gånger och velat sälja tilläggstjänster och ett av de mer bisarra samtalen var när de ville sälja HBO för 89 kr i månaden när jag redan hade HBO och betalade halva priset, de argumenterade att det var bättre via Telia och jag då skulle få allt på samma faktura. "Vilken faktura?" frågade jag..."Jag får ingen faktura från Telia, kostnaden för min tv och bredband faktureras i samband med brf-avgiften.."
Telia har ringt mig flera gånger och velat sälja tilläggstjänster och ett av de mer bisarra samtalen var när de ville sälja HBO för 89 kr i månaden när jag redan hade HBO och betalade halva priset, de argumenterade att det var bättre via Telia och jag då skulle få allt på samma faktura. "Vilken faktura?" frågade jag..."Jag får ingen faktura från Telia, kostnaden för min tv och bredband faktureras i samband med brf-avgiften.."
Någon påstod att streaming var bättre teknik, det stämmer ju absolut inte.
Kikar jag på direktsänd sport, exvis en fotbollsmatch, via min parabol och digitalbox kan jag luta mig tillbaka i soffan med fjärrkontrolken och spola tillbaka eller kika i slowmotion frame för frame för att kunna se om det var offside eller det verkligen tog på handen.
streamings buffrande sekundhopp framstår som stenåldern i jämförelse. Dessutom är parabolen driftsäkrare, haft ett avbrott på 15 år, hur ofta ligger internet nere trots fiber?
Streaming har absolut sina fördelar, framförallt för film, men att påstå det är modernare är tyvärr okunnigt.
Kikar jag på direktsänd sport, exvis en fotbollsmatch, via min parabol och digitalbox kan jag luta mig tillbaka i soffan med fjärrkontrolken och spola tillbaka eller kika i slowmotion frame för frame för att kunna se om det var offside eller det verkligen tog på handen.
streamings buffrande sekundhopp framstår som stenåldern i jämförelse. Dessutom är parabolen driftsäkrare, haft ett avbrott på 15 år, hur ofta ligger internet nere trots fiber?
Streaming har absolut sina fördelar, framförallt för film, men att påstå det är modernare är tyvärr okunnigt.
Liknande trådar
-
Ventilationskanaler av eternit
Ventilation -
Snyggare kabelskydd/kanaler för trapphus?
El -
Sista bindningstiden går snart ut. Dags att förhandla.
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Snart möjligt att genomföra hela fastighetsköpet digitalt - kommentarstråd
Artikelkommentarer -
”Snart till salu” krångligt för köpare
Artikelkommentarer