Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 857 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 857 inlägg
Ja, det är riktigt, jag var lite för snabb där och tänkte att det kanske inte är lämpligt att ligga på 16A kontinuerligt även om det ska gå.Demmpa skrev:
Sen kanske det ligger annat på säkringen också så 2,3kW kanske inte är lämpligt att ha om den ska gå dygnet runt.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 857 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 857 inlägg
Det är klart att det måste vara sol, men har du väl fått upp temperaturen så tar det ju ett tag innan den sjunker igen.R Rillehouse skrev:
Mina vänner köpte ny värmepump till sin pool förra året och i väntan på att den kunde kopplas in så satte vi i några solfångarmattor (3 stycken tror jag) och temperaturen i poolen steg märkbart och mätbart. Deras pool är väl ungefär 3-4 ggr större än din, så det är inte helt kasst.
Ja det kanske är värt ett försök iallafall. Tack för info!Fairlane skrev:Det är klart att det måste vara sol, men har du väl fått upp temperaturen så tar det ju ett tag innan den sjunker igen.
Mina vänner köpte ny värmepump till sin pool förra året och i väntan på att den kunde kopplas in så satte vi i några solfångarmattor (3 stycken tror jag) och temperaturen i poolen steg märkbart och mätbart. Deras pool är väl ungefär 3-4 ggr större än din, så det är inte helt kasst.
Moderator
· Stockholm
· 52 491 inlägg
Kanske på sin plats att påpeka nödvändigheten av att ha en jordfelsbrytare också.
Det blev en värmepump tillslut Kändes bäst med den lösningen.
Men, efter att jag kopplade om till den nya värmepumpen så började cirkulationspumpen låta skumt. Den rasslar. Vattennivån är korrekt, finns ingen smuts i motorn, jag har till och med köpt en ny motor då jag trodde att den förra var paj men det löste sig inte. Någon som känner igen ljudet? Börjar tro att själva böjen på utloppet från cirkpumpen kanske är för böjd vilket får en del av vattnet att studsa tillbaka till rotorn...
Men, efter att jag kopplade om till den nya värmepumpen så började cirkulationspumpen låta skumt. Den rasslar. Vattennivån är korrekt, finns ingen smuts i motorn, jag har till och med köpt en ny motor då jag trodde att den förra var paj men det löste sig inte. Någon som känner igen ljudet? Börjar tro att själva böjen på utloppet från cirkpumpen kanske är för böjd vilket får en del av vattnet att studsa tillbaka till rotorn...
Testade plocka upp filtret under någon sekund och det låter precis samma. Förstår inte riktigt hur jag ska bli av med luften om det nu är luft? Som sagt vattennivån är precis som den ska vara i poolenStrip skrev: