10 020 läst · 76 svar
10k läst
76 svar
Poolöppning steg för steg - så gjorde vi - kommentarer
Så kan man se det. Jag vill ha mitt poolvatten utsatt för som vind och regn. Då får man ett bra vattenutbyte. Pooltak ets fördelar hävdar jag är mininala. Jag vill inte ha högre temp än 22-23 grader och värmer bara med solfångare.Unikt namn skrev:
Skräpet är inget problem, skaffa poolrobot. Jag har garanterat lika ren pool som du.
Förresten, du som har pooltak kan med fördel använda Aktivt syre istället för klor. Barnvänligt och badvänligt och luktfritt.
Eftersom du antyder att klor luktar gissar jag att du inte har en speciellt ren pool.G Guzzen1 skrev:
Att du inte ska ha ett pooltak är tydligt, men för de flesta andra ger det fördelar man vill ha och det är snarast utseende, pris och plats som är begränsande faktorer.
P pmd skrev:
Självklart har jag cirkulationpump.P pmd skrev:
Vattenutbytet gör att vattnet hålker sig fräscht.
Jag har pratat med några poolinstallatörer och säljare av kemikalier som hävdar samma sak.
Nu piper kanske någon att det går mer kemikalier i en "öppen" pool det är inte mycket i så fall.
Tja den blir inte skitigare av regn och vind iaf.Hep skrev:
Skaffa solfångare. Det räcker utmärkt.MathiasS skrev:
Jag kan intese att fördelarna med pooltak uppväger priset.MathiasS skrev:
Bundet klor luktar och det får man förr eller senare.
Jag använder aktivt syre som är minst lika bra, anser jag.
Det är ärligt talat inte mycket av det du skriver som låter vettigt.
Ja om man inte tar hand om vattnet man har är det klart det blir fräschare om man byter ut det......G Guzzen1 skrev:
Solfångare värme inte när det behövs som mest, tidigt på våren och sent på hösten.G Guzzen1 skrev:
Nej, inte för dig, det tror inte jag heller. Men för många andra gör det det, eftersom man vill ha 28-30 grader i poolen hela säsongen. Ej heller är det acceptabelt med en öppen pool av säkerhetsskäl.G Guzzen1 skrev:
Nej, inte när man sköter poolkemin.G Guzzen1 skrev: