p_palm skrev:
Ingen som vet om man kan köpa proffsvarianten till bättre pris i USA?
Fast varför?

Det kan ju inte bli billigare än en 5hundring.

p_palm skrev:
Återkomm gärna med en rescension  ;)
Funderar oxo på å skaffa en sådan till sommaren.
Ingen som vet om man kan köpa proffsvarianten till bättre pris i USA?
Jag har kört den på huv och tak som jag skrev och det funkade bra. Det är en helt annan maskin än Waxmastern.
Ljudnivån led inte jag av efteson jag stog utomhus.
Inne i garaget kan det nog vara sämre...

Min polare som också är delägare har polerat några bilar med den med lyckat resultat.

Kraften räcker defenitivt. Han lyckades polera bort färgen på modellmärket på bakluckan.

Rekondfirman som jag köpte polerhättor av säljer även begagnade renoverade proffsmaskiner, men man kan nog köpa flera Rustamaskiner för samma pris.

För den som vill läsa mer om maskinen kan jag rekommendera "Stackes bilvårdsforum".

Drar upp en gammal tråd.
Tänkte polera bilen och funderar på att köpa en polermaskin med dubbla huvuden. Finns en variant på K-rauta med ett stort huvud som har elektronisk reglerbart varvtal. Kina maskin av märket Meec. Funderar även på Cotechs med dubbla polerhuvuden på Clasohlson: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=12074034

Mitt behov är att polera bilen max 2 ggr per år. Det är önskvärt med en maskin som går att styra utan större problem och inte går sönder en dag efter garantiperiodens slut. Max 1000kr.

Nån som har tips på prisvärda maskiner?

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.