4 512 läst · 20 svar
5k läst
20 svar
Plugga gammalt handfat
Var först på hornbach och hittade dubbelmutter och planadapter, men vinkeln 15x12 var ju plan i 15 ändan så det gick inte ihop med dubbelmuttern.
Åkte då till badrumsgruppen och han gav mig en fkr vinkel r15 med löpande mutter samt en förminskning g15 till g10. Fick först problem mellan vinkeln och förminskning, men det löste sig med mer gängtejp.
Däremot så får jag det inte alls tätt mellan securexen och r15 vinkeln (som är slät och har en packning i sig). Har dragit rätt hårt men det blir ändå fuktigt. Är inte securexen gjort för nåt koniskt? Inte en plan packning?
Åkte då till badrumsgruppen och han gav mig en fkr vinkel r15 med löpande mutter samt en förminskning g15 till g10. Fick först problem mellan vinkeln och förminskning, men det löste sig med mer gängtejp.
Däremot så får jag det inte alls tätt mellan securexen och r15 vinkeln (som är slät och har en packning i sig). Har dragit rätt hårt men det blir ändå fuktigt. Är inte securexen gjort för nåt koniskt? Inte en plan packning?
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Gammalt hörnhandfat med två kranar- varmt och kallt vatten
Byggnadsvård -
Täta/plugga rör gammalt expansionskärl
Vatten & Avlopp -
Hur plugga gammalt vattenrör från gammal brunn
Vatten & Avlopp -
Kapa och plugga gammalt stålrör?
Vatten & Avlopp -
Kan man lägga silikon runt handfat över gammalt silikon?
Badrum