David Wallin David Wallin skrev:
Okej, så vi drar intelligenskortet. Behöver vi mäta penisar också?

På temat läsförståelse kan jag i så fall bidra med detta, från inlägg nr 1 i tråden: "Så dela nu med er av era erfarenheter! Och hur ni har gjort era smarta lösningar i hemmet. Vad väger för och emot Plejd versus liknande system på marknaden?"

Frågor på det?
En sista fråga: Rättfärdigas alltså allt tjat om stängda och proprietära system, dåligt utbud, dyra produkter, oro för konkurs etc etc ifrån en Plejd-tråd (som skapades år 2017 & som när jag läser från början och 99% av hela inlägget verkar vara en person som då var genuint nyfiken och positivt inställd till Plejd)…men Avslutade inlägget med en allra sista liten mening/kontrollfråga.

När man efterlyser tips& erfarenheter oavsett vad det är här i livet, önskar man ju få dem ifrån erfarna användare som har samma intressen..allt annat vore ju bara konstigt och ointressant.
https://www.byggahus.se/forum/threads/plejd.306197/

Någonstans under året 2022 känns det som tråden spårade ur totalt med känsloladdade övertygelse-inlägg 😢ist för det BH-forat är bäst på: dvs hjälpa Medmänniskor med Goda Råd, SmartaTips och verkliga Erfarenheter.
 
  • Gilla
Peter Petterson
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
En sista fråga: Rättfärdigas alltså allt tjat om stängda och proprietära system, dåligt utbud, dyra produkter, oro för konkurs etc etc ifrån en Plejd-tråd (som skapades år 2017 & som när jag läser från början och 99% av hela inlägget verkar vara en person som då var genuint nyfiken och positivt inställd till Plejd)…men Avslutade inlägget med en allra sista liten mening/kontrollfråga.
Ja. Eftersom plejdförespråkarna faktiskt ungefär lika ofta brukar hänvisa till första inlägget som bevis för att detta är en dedikerad plejdtråd. Vilket det då alltså inte är.

Jag personligen har väldigt svårt att förstå varför det är så viktigt att ha en tråd där man medvetet mörkar saker om Plejd, vilket det ofrånkomligt skulle bli i samma ögonblick som vi sk Plejdhatare lämnar tråden. Så länge jag har hängt här har frågorna gällt just "hur gör man det med Plejd" eller "ska jag välja Plejd" och då bör det faktiskt finnas plats för ärliga svar av typen "det du vill göra går inte att göra med Plejd" eller "välj Plejd om du kan leva med några reella och några potentiella downsides".
 
  • Gilla
  • Haha
djac och 6 till
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Ja. Eftersom plejdförespråkarna faktiskt ungefär lika ofta brukar hänvisa till första inlägget som bevis för att detta är en dedikerad plejdtråd. Vilket det då alltså inte är.

Jag personligen har väldigt svårt att förstå varför det är så viktigt att ha en tråd där man medvetet mörkar saker om Plejd, vilket det ofrånkomligt skulle bli i samma ögonblick som vi sk Plejdhatare lämnar tråden. Så länge jag har hängt här har frågorna gällt just "hur gör man det med Plejd" eller "ska jag välja Plejd" och då bör det faktiskt finnas plats för ärliga svar av typen "det du vill göra går inte att göra med Plejd" eller "välj Plejd om du kan leva med några reella och några potentiella downsides".
Hur mörkar man?
Vidareutveckla gärna.

Antigen funkar det man önskar ihop med Plejd eller så gör det icke det.

Men då hade ju ni fanboys inte kunnat påtala hur duktiga ni är som insett att man kan styra något helt obetydligt om man nördar ner sig och orkar programmera samt skriva protokoll ✌️.

You go girl
 
  • Haha
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
pdov
R RoAd skrev:
Då var det tydligen dags att påminna om trådstartens innehåll igen:

"Vad väger för och emot Plejd versus liknande system på marknaden?"
Man kan ju välja vilken del av inlägget man citerar. Du kunde ju lika gärna valt första meningen:

"Tänkte skapa en tråd där vi kan diskutera allas åsikter och erfarenheter kring Plejds produkter!"
 
  • Gilla
Ddd999 och 1 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Antigen funkar det man önskar ihop med Plejd eller så gör det icke det.
Eller så funkar det idag men inte imorgon på grund av omständigheter som man inte kan styra över.

Är det inte bra om den som överväger en teknisk lösning även blir medveten om den risken?

Sedan kan saker redan idag fungera mer eller mindre bra. Allt är inte svart eller vitt.
 
  • Gilla
  • Haha
Nissens och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Eller så funkar det idag men inte imorgon på grund av omständigheter som man inte kan styra över.

Är det inte bra om den som överväger en teknisk lösning även blir medveten om den risken?

Sedan kan saker redan idag fungera mer eller mindre bra. Allt är inte svart eller vitt.
Ja men är det inte precis så med allting?

Kan inte ni fanboys skapa en egen tråd där ni kan klappa er själva på axeln och tala om för varandra hur dåligt Plejd är och hur bra era val är?

Varför lusa ner en hel tråd med att dissa och snacka ner en produkt?
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Hur mörkar man?
Vidareutveckla gärna.

Antigen funkar det man önskar ihop med Plejd eller så gör det icke det.

Men då hade ju ni fanboys inte kunnat påtala hur duktiga ni är som insett att man kan styra något helt obetydligt om man nördar ner sig och orkar programmera samt skriva protokoll ✌️.

You go girl
Okej, jag ska försöka förklara det vi redan försökt att förklara typ sex miljoner gånger redan. Ett exempel på hur det brukar vara:
- En ny person i tråden frågar tex "Min elektriker tycker att jag ska installera Plejd i hela huset. Vad tycker ni?"
- Någon sk Plejdhatare frågar vilka önskemål personen i fråga har på systemet.
- Personen säger att han i huvudsak vill styra sina lampor. Men gärna också kunna se temperaturen i garaget.
- Någon sk Plejdhatare svarar då att det inte går med Plejd.
- Någon (men oftast en specifik) sk plejdsekterist påstår då genast att "det finns många som styr annat än belysning med Plejd och de är så himla nöjda." Mellan raderna får man också ganska tydligt veta att vill man mer än så är man mest troligt lite retarded.
- Sen ansluter vi en efter en och försöker att förklara att vi faktiskt inte vet allt om personen som frågar och därför är det lämpligt att berätta allt som kan vara oklart.
- Sekten går i massivt försvar och förnekar ALLT som kan uppfattas som negativt. Det är den här biten jag anser är själva mörkningen.
- ...och sen håller det på sådär nån vecka. 👍

För övrigt är det fascinerande att ditt behov av att raljera över andra människor är så stort. Kanske måste vi mäta penisarna ändå? 😉
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
djac och 7 till
  • Laddar…
pdov pdov skrev:
Man kan ju välja vilken del av inlägget man citerar. Du kunde ju lika gärna valt första meningen:

"Tänkte skapa en tråd där vi kan diskutera allas åsikter och erfarenheter kring Plejds produkter!"
Det där har vi redan gjort en analretendent analys av. Rent språkligt ryms även andra system i ordet "kring". För att ert argument ska hålla hade det behövt stå "åsikter om" och "erfarenheter av".
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Kan inte ni fanboys skapa en egen tråd där ni kan klappa er själva på axeln och tala om för varandra hur dåligt Plejd är och hur bra era val är?

Varför lusa ner en hel tråd med att dissa och snacka ner en produkt?
Läsförståelse, min käre Watson! 👍
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Ja men är det inte precis så med allting?
Nej absolut inte. Att vara beroende av extern molnteknik för full funktionalitet är en risk med Plejd som inte finns hos de flesta alternativa tekniker som diskuteras.
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Okej, jag ska försöka förklara det vi redan försökt att förklara typ sex miljoner gånger redan. Ett exempel på hur det brukar vara:
- En ny person i tråden frågar tex "Min elektriker tycker att jag ska installera Plejd i hela huset. Vad tycker ni?"
- Någon sk Plejdhatare frågar vilka önskemål personen i fråga har på systemet.
- Personen säger att han i huvudsak vill styra sina lampor. Men gärna också kunna se temperaturen i garaget.
- Någon sk Plejdhatare svarar då att det inte går med Plejd.
- Någon (men oftast en specifik) sk plejdsekterist påstår då genast att "det finns många som styr annat än belysning med Plejd och de är så himla nöjda." Mellan raderna får man också ganska tydligt veta att vill man mer än så är man mest troligt lite retarded.
- Sen ansluter vi en efter en och försöker att förklara att vi faktiskt inte vet allt om personen som frågar och därför är det lämpligt att berätta allt som kan vara oklart.
- Sekten går i massivt försvar och förnekar ALLT som kan uppfattas som negativt. Det är den här biten jag anser är själva märkningen.
- ...och sen håller det på sådär nån vecka. 👍

För övrigt är det fascinerande att ditt behov av att raljera över andra människor är så stort. Kanske måste vi mäta penisarna ändå? 😉
Hahah du vill inte mäta varken penis eller plånbok med mig, Jag lovar 😂🥳.

Plejd funkar galet bra till det är konstruerat för.
Vill man kunna mäta tempen i garaget eller tempen i botten på frysen i en app så finns det andra grejor.

Vill man sköta belysningen och andra enklare funktioner som att slå på kaffebryggaren eller kupé värmaren till bilen så funkar Plejd fint även för det.

En människa som är såpass teknikintresserad så tempen i fack 3 i frysen är viktig för den köper inte Plejd.

gemene man nöjer sig med det som Plejd erbjuder och har inga problem att betala vad det kostar, även om billigare och tekniskt bättre system finnes. Man är helt enkelt inte redo att lägga dom timmarna mer avancerade system kräver för att få möjligheter man inte önskar eller eftersträvar.
 
P Peter Petterson skrev:
Hahah du vill inte mäta varken penis eller plånbok med mig, Jag lovar 😂🥳.

Plejd funkar galet bra till det är konstruerat för.
Vill man kunna mäta tempen i garaget eller tempen i botten på frysen i en app så finns det andra grejor.

Vill man sköta belysningen och andra enklare funktioner som att slå på kaffebryggaren eller kupé värmaren till bilen så funkar Plejd fint även för det.

En människa som är såpass teknikintresserad så tempen i fack 3 i frysen är viktig för den köper inte Plejd.

gemene man nöjer sig med det som Plejd erbjuder och har inga problem att betala vad det kostar, även om billigare och tekniskt bättre system finnes. Man är helt enkelt inte redo att lägga dom timmarna mer avancerade system kräver för att få möjligheter man inte önskar eller eftersträvar.
Oj, så du har pengar också. Jag blir så fruktansvärt imponerad...

...och på ett magiskt vis sammanfattade du just exakt det vi hela tiden försöker att förklara. Grattis! Synd att du inte själv verkar förstå vad du säger.
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
En människa som är såpass teknikintresserad så tempen i fack 3 i frysen är viktig för den köper inte Plejd.
Jag skulle nog kalla den människan matnörd och inte tekniknörd.

Tekniknördarna nöjer sig med att övervaka att frysen i största allmänhet fungera som den ska. 😉
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Oj, så du har pengar också. Jag blir så fruktansvärt imponerad...

...och på ett magiskt vis sammanfattade du just exakt det vi hela tiden försöker att förklara. Grattis! Synd att du inte själv verkar förstå vad du säger.
Nu var det de där med läsförståelsen igen, mena ju att min plånbok var snyggare än din.

Men som sagt kan du inte starta en tråd där ni kan klappa er på axeln istället för att lusa ner till en tråd för folk som är intresserade av Plejd?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag skulle nog kalla den människan matnörd och inte tekniknörd.

Tekniknördarna nöjer sig med att övervaka att frysen i största allmänhet fungera som den ska. 😉
För övrigt hade man nog kunnat bygga en alldeles eminent hembränningsapparat baserad på HomeAssistant! Men tyvärr kommer systemunderhållet att ta så fruktansvärt mycket tid att man aldrig kommer att hinna dricka av spriten. 🙄
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.