Sommar nummer fyra är vi inne på med vår "pool" från Barnens hus.
(Tror jag att vi köpte den på) Funkar perfekt, tänkte "byta upp mig" från den med uppblåsbar kant  till den med ställningen och som rymmer ca 9-10m3.

Någon som provat den ?

Ps. såg att Barnens hus även har "pooler" upp till 60m3 ???

Vi har också en sån där pool med uppblåsbar ring, 3.66 cm i diameter och medföljande kass pump.

Någon som vill komma på poolparty? ;)

Yes de där poolerna får varje poolförsäljare det att klia i fingrarna. Aldrig förr har väl poolsuget vart så stort som när dessa små ovanjordspooler gjort sitt intrång!
Vi har också haft en i mellanstorlek. Säger som andra, filtret är ganska värdelöst och det känns INTE tryggt att bada med det på så vi drar kontakten ut innan vi hoppar i.
Klorförbrukningen är lite utefter väder & vind samt hur mycket och många man är som badar.
Visst, man får en viss inblick i hur det är att vara poolägare men ärligt jag tror det är lite mera jobb med den permanenta men så är den ju snyggare, och man slipper tömma den och vika ihop den varje höst...
Fixar man den lilla poolen så tror jag inte en permanent blir ett problem heller.
Lycka till!

Hej ClaJe.
Jag skulle säga tvärt om! Det är lättare med en stor permanent pool än en liten plastpool.
Jag har markpool och syrran en plastpool och vi har jämfört.
Kloret försvinner mycket fortare i en liten och vattnet blir dåligt, Man behöver städa dem oftare för dessa typer av pooler står oftast på gräsmattan.

Vad det gäller pumpen och bad så ska man stänga av den när man badar i dessa pooler, det har med vatten och el att göra, så du gör helt rätt! :)

Klart du ska bli storpoolägare!! ;D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.