7 499 läst · 26 svar
7k läst
26 svar
Planerar omfattande köksrenovering
Glömde! Jag antar att det är städskåpet du flyttat på sista bilden (till spissidan).. Om jag inte minns fel sa du att det var en dörr där ? Är du verkligen säker på att du vill ha ett högskåp just där? Tar bort mycket av luftigheten i köket..kommer göra spissidan lite mörkare..
Om du inte vill ha integrerad kyl o frys för att slippa se dem kan du sätta täcksidor från överskåpen på båda sidorna och styra in kyl o frys mellan dem. Då slipper du se glipan bakom vitvarorna samt stoppar dammråttorna att krypa in bakom.
Vi har lådor under fönstret idag och det är iofs praktiskt men jag tror att det blir en mysig plats att sitta på och prata med den som lagar mat? Men det är ju såklart väldigt snyggt med många små lådor också, lite apotekarbänk typ...
Nu börjar det likna något, har bytt lucka från bodbyn vitt till laxarby då våra vitvaror gör att bodbyn ser nikotin färgade ut
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Laxarby vit, är ganska rosa i nyans har jag för mig, så ni vet
Och ska ni ha de luckorna.. börja samla nu - fort! För de utgår inom kort hos IKEA (samma med grytnäs.. som jag själv köpt nyss, grr.. får hamstra dörrar ifall att jag vill göra andra saker framöver..).. fördelen är att de är billigare nu (men vissa dörrar börjar tydligen ta slut redan).
MVH Sandra
Och ska ni ha de luckorna.. börja samla nu - fort! För de utgår inom kort hos IKEA (samma med grytnäs.. som jag själv köpt nyss, grr.. får hamstra dörrar ifall att jag vill göra andra saker framöver..).. fördelen är att de är billigare nu (men vissa dörrar börjar tydligen ta slut redan).
MVH Sandra
Oj det visste jag inte att de är lite rosa! Vill ju ha vitt...men det kommer en ny lucka med vit ram modell så kanske får vänta på den då
Boka en tid med köksplanering på IKEA de är grymma! Spontant känns det väldigt spretigt just nu...ingen röd tråd, inget bra flöde i rummet. Tänk i första hand på hur rummet ska användas och inte hur det ska se ut
Vi har precis renoverat vårt kök och det är en miljon saker att tänka på...
Vi har precis renoverat vårt kök och det är en miljon saker att tänka på...
Tittat igen och jag ogillar verkligen placeringen på kyl och frys mellan två fönster sådär... Hade hellre gjort en lång köksbänk där med plats för både diskho och spis och gott om arbetsyta.
Hade hellre placerat dem på väggen mitt emot, där spisen är nu. Stör inte lika mycket att ha högskåp vid sidan när man kommer in i ett rum som att ha det framför sig. Mellan två fönsters
Jo men vedspisen är inget man direkt flyttar på.. den hör ju ihop med murstocken (och de ville ju ha en gemensam spisfläkt/kåpa över de bägge, vilket är logiskt och praktiskt hehe).. och placerar man massa högskåp bredvid den.. blir allt instängt ju..luscious skrev:
För mig skulle det bli för instängt och mörkt.. vill gärna kunna ställa ifrån mig en kastrull eller ha en skärbräda med grönsaker bredvid spisen när jag lagar mat..
Men såklart.. alla har vi olika smak OCH förutsättningar..
Oavsett, det är kul att planera kök.. har gjort det i flera månader.. och inget blev som planerat haha
(mycket lättare att planera andras kök än sitt eget!)
Ha en trevlig kväller,
MVH Sandra
Ser spretigt ut?? Hur menar du då? Jag är ny på det här men jag tycker ändå att jag fått till det bra med arbetsytor och att det känns ganska öppet när man kommer in från entrehallen som är nere till höger..vi har ingen sol i köket förrän på eftermiddagen så det är viktigt att det blir ganska öppet. Men jag är inte främmande för nya förslag och idéer
Produkter som diskuteras i tråden