2 899 läst · 21 svar
3k läst
21 svar
Placering av LN35 Hero (med planritning)
Jag har nu stått och glott på det här halva dagen och insett att det trots allt inte är så krånglig dragning för montage i hallen.
Det innebär att jag får öppna upp innertaket ute i farstun och ha utedelen på framsidan, men det får jag väl leva med.
Detta ger mig bättre värmespridning till sovrummen. Värmen in i vardagsrummet bör inte bli något problem heller då luften rör sig fritt mellan dörrhålen in i kök och vardagsrum (inga dörrar, bara hål)
Väljer jag detta alternativ är jag även helt fri att välja maskin, behöver nödvändigtvis inte ha kaminläge eller andra finesser.
Dessutom garanterad fri från problem med oljud och drag vid Fredagsmyset i soffan. Möjligtvis att luftströmmen blåser undan röken från kåpan när jag steker fläsk men det kan jag väl också leva med.
Så tips på Mitsubishi eller Panasonic maskin mottages tacksamt. Behöver som sagt inte ha några finesser (gärna WiFi dock).
Det innebär att jag får öppna upp innertaket ute i farstun och ha utedelen på framsidan, men det får jag väl leva med.
Detta ger mig bättre värmespridning till sovrummen. Värmen in i vardagsrummet bör inte bli något problem heller då luften rör sig fritt mellan dörrhålen in i kök och vardagsrum (inga dörrar, bara hål)
Väljer jag detta alternativ är jag även helt fri att välja maskin, behöver nödvändigtvis inte ha kaminläge eller andra finesser.
Dessutom garanterad fri från problem med oljud och drag vid Fredagsmyset i soffan. Möjligtvis att luftströmmen blåser undan röken från kåpan när jag steker fläsk men det kan jag väl också leva med.
Så tips på Mitsubishi eller Panasonic maskin mottages tacksamt. Behöver som sagt inte ha några finesser (gärna WiFi dock).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är rädd för att du inte får så mycket glädje av den på det stället då hallen kommer stänga ner pumpen långt innan du får någon effekt i vardagsrumet vilket gör att inte ens sovrummen får någon glädje.F flaektrem skrev:Jag har nu stått och glott på det här halva dagen och insett att det trots allt inte är så krånglig dragning för montage i hallen.
[bild]
Men va f*n, jag som nästan hade bestämt mig och äntligen kunde släppa det här.
Tänker du på hallens relativt lilla yta gör att pumpen kommer ge sig och vara nöjd? Värmen sprider sig väl så småning om och pumpen börjar värma igen.
Kan förstå att initialt när man startar upp den så kommer den stänga ner ganska snabbt om huset är nedkylt, men det jämnar väl ut sig?
Tänker du på hallens relativt lilla yta gör att pumpen kommer ge sig och vara nöjd? Värmen sprider sig väl så småning om och pumpen börjar värma igen.
Kan förstå att initialt när man startar upp den så kommer den stänga ner ganska snabbt om huset är nedkylt, men det jämnar väl ut sig?
Jo så tänkte jagF flaektrem skrev:Men va f*n, jag som nästan hade bestämt mig och äntligen kunde släppa det här.
Men man vet ju inte hur det blir i verkligheten troligen får du köra den på högsta fläkt
+1 grad ute när jag vaknade i morse. 22 grader i sovrummet på övervåningen, 23 grader i vardagsrummet på nedervåningen när jag slår på Dr Phil på TVn där pumpen sitter.electroluxaren skrev:
fläkten på max (4 av 4). Jag är läskunnig och kan läsa på märkskylten på inomhusenheten att max input power är 30W. Det står också på pumpens produktblad. Kompressorn på utedelen är mer glupsk och kräver max 920W.
sparar ca 200 - 300W på att använda max fläkthastighet istället för lägsta i nuläget. Dessutom hade jag haft större temperaturskillnader i huset då varmluften inte hade tryckts ut i husets samtliga rum.
Vem vill ha en stor Hårfön ovanför huvudet som vinterhalvåret står på 24/7.
Så din rekommendation är att placera innedelen i hallen och köra fullt flås? Är inte jätte tydligt vad du menar.B Boende45 skrev:+1 grad ute när jag vaknade i morse. 22 grader i sovrummet på övervåningen, 23 grader i vardagsrummet på nedervåningen när jag slår på Dr Phil på TVn där pumpen sitter.
fläkten på max (4 av 4). Jag är läskunnig och kan läsa på märkskylten på inomhusenheten att max input power är 30W. Det står också på pumpens produktblad. Kompressorn på utedelen är mer glupsk och kräver max 920W.
sparar ca 200 - 300W på att använda max fläkthastighet istället för lägsta i nuläget. Dessutom hade jag haft större temperaturskillnader i huset då varmluften inte hade tryckts ut i husets samtliga rum.
Vem vill ha en stor Hårfön ovanför huvudet som vinterhalvåret står på 24/7.
Hur menar du att du spar 200-300W på att använda max fläkt?
Nä det är verkligen inte tydligt. Men troligen så slipper hen att stötta med andra värmekällor när vp når längre med högre fläkthastighet. Vi vet heller ingenting om övriga förutsättningar så infon i ditt fall har ringa värde.F flaektrem skrev: