7 448 läst · 25 svar
7k läst
25 svar
Placering av inbyggnadshögtaler Högt /lågt?
Lumiance liten får självklart en 8" plats i men lådvolymen blir för liten och därav kommer högtalaren ej riktigt till sin rätta.
Jo min fråga gällande "sladdarna" var baserat på hur långa "sladdar" du skall dra från förstärkare till högtalare. För klen eller grov "sladd" ger felaktigt motstånd, och resulterar i dålig prestanda etc........
Följ outdoorspeakerdepots guide dvs eller följande > 33 m 16 AWG, > 50 m 14 AWG osv
Jo min fråga gällande "sladdarna" var baserat på hur långa "sladdar" du skall dra från förstärkare till högtalare. För klen eller grov "sladd" ger felaktigt motstånd, och resulterar i dålig prestanda etc........
Följ outdoorspeakerdepots guide dvs eller följande > 33 m 16 AWG, > 50 m 14 AWG osv
Elektrikern har garanterat på lager eller kan ta hem åt dig till en lägre kostnad förhoppningsvis. För normallyssnare och installation i vägg/tak fungera Supra Classic 1.6, 2.5 alt 2.5/H mycket bra. Nästa alternativ är att kliva över på 4-pars kabel.........
Allt kablar är dragna och urtag för högtalarna är gjorda, skall montera högtalarna de närmsta veckorna och beställa reciver, återkommer med hur det låter när allt är inkopplat. Projektet är fn nedprioriterat till förmån för andra projekt bla ventilation.
mvh/Lars
Ps skulle jag göra om det igen skulle jag ha placerat högtalarna i taket istället. då skulle de inte ha synts lika mycket och jag skulle ha haft väggen "ren" och kunnat placera hyllor konst mm utan att ha varit bunden till hur högtalarna sitter Ds
mvh/Lars
Ps skulle jag göra om det igen skulle jag ha placerat högtalarna i taket istället. då skulle de inte ha synts lika mycket och jag skulle ha haft väggen "ren" och kunnat placera hyllor konst mm utan att ha varit bunden till hur högtalarna sitter Ds