132 203 läst · 866 svar
132k läst
866 svar
Pensionärspoolen fuskbyggt tak
Svårt att förstå. Korrekt utfört osv gällde enbart att byggaren ett år senare sitter i tidningen i medger att det var fuskbygge.I Ingper skrev:Gha,
Nu får du ge dig. Jag tror inte ens du läser svaren, än mindre förstår dem, och svarar sedan i affekt på något du för tillfället har i huvudet. Du påstår ju saker som nu går tydligt emot din egen historia och hemsidan - vet du inte vad du/ni själva skrivit längre ?
Tingsrätten skriver under uttalandena från företaget: "Det är ostridigt att Eriksson Bemanning erbjudit sig att avhjälpa de fel som Åsa Nilsson reklamerat". Du hävdar däremot i inlägget en bit upp nu att de t.o.m. så sent som i rätten vidhållit att arbetet är korrekt utfört och först ett år senare erkänner brister, trots att du/ni på hemsidan t.o.m. visar mailet från långt tidigare där de redan då skriver att de vill avhjälpa "förekommande fel".
Som flera frågat: Vad vill du/ni ? Eftersom du hårdnackat vägrar svara på det tror jag helt enkelt du har ett behov av att få skriva av dig din frustration, på rättssystemet, alla korkade företag och dumma människor som inte tycker som ni. Därför upprepar du likt en papegoja dina mantra om bedragare, allvarlig oskicklighet o.s.v. utan att ens vilja bli saklig. Men det leder ingen vart, och eftersom du uppenbarligen inte mår bättre efter snart 200 inlägg är det knappast rätt sätt.
Påminner mig om Galenskaparna och gymnastikuppvisningen, den där han fastnade i vinkelvolten....
Edit: Lägg ner dina referenser till besiktningsmännen som "proffs". Varför har du kunnat läsa många gånger om, så det behöver jag inte upprepa här.
Har alltså inget med om att de erbjudit sig att avhjälpa utan visar ju bara på oärligheten hos denne byggare samt hur korkad han är när han sitter o erkänner att det var ett fuskbygge.
Förstår du nu?
Är det inte ett tecken på ärlighet?
Om det är någon mer slutsats man kan dra så är det väl att inte resa bort, inte lämna en ombyggnation helt utan överinseende.
(Jag har en videofilm från en ombyggnation jag inte kunde inspektera. Trevliga killar som lite spontant visade vad dom gjorde. Jag var mest nyfiken).
(Jag har en videofilm från en ombyggnation jag inte kunde inspektera. Trevliga killar som lite spontant visade vad dom gjorde. Jag var mest nyfiken).
Nej. Du är ute och vimsar.G Gha skrev:Svårt att förstå. Korrekt utfört osv gällde enbart att byggaren ett år senare sitter i tidningen i medger att det var fuskbygge.
Har alltså inget med om att de erbjudit sig att avhjälpa utan visar ju bara på oärligheten hos denne byggare samt hur korkad han är när han sitter o erkänner att det var ett fuskbygge.
Förstår du nu?
För byggaren har redan i mailet medgivit att det finns fel som de erbjuder sig att avhjälpa. Hur visar det på oärlighet, det är ju snarare tvärtom.
Sedan kanske du skall vara lite försiktig med - i synnerhet mot bakgrunden av utgången - att peka ut vem som är den korkade i detta case....
blackarrow skrev:
Vi har ju yrkat på hävande entreprenaden eftersom vi har fått ett resultat av tjänsten som är icke fackmässigt, som måste rivas o göras om.Mikael_L skrev:Jag känner för att backa tillbaka till nästan början, detta är början av inlägg #26.
Redan här har du, Gha, så oooootroligt fel.
Det är inte alls ointressant, det är inte alls att bara lämna därhän.
Det du tycker är ointressant är faktiskt huvudmålet, att ni är stämda till betalning för utförd tjänst.
Om du förlorar detta som du tycker är ointressant har du redan förlorat en halvmiljon för dina och motpartens rättegångskostnader.
Om du tycker det är ointressant är du jävligt rik!
Vi är stämda för att betala för ett medvetet livsfarligt utfört takbygge
Pensionärspoolen är fullt medvetna om detta men drar sig inte för att stämma oss.
Hade inte en av de anställda agerat visselblåsare hade vi förr eller senare vid snöbelastning drabbats av ett tak som rasat in eller deformerats med vatteninträngning.
Tror att detta är vad man bör diskutera på ett byggfirma.
Ja, han tillhör de som löser sina problem själv.Mikael_L skrev:
Gick ikonkurs och därvid orsakat ännu mer ekonomisk skada för andra.
Avsluta tråden är upp till dig, kan dock konstatera att du inte klarar av att svara när jag bemött dina inlägg!
Gha, har du funderat på att prata med någon för att få ett stöd i det här? Alltså inte jurister och dylikt utan ett personligt stöd?
Det verkar gå runt runt och du har svårt att se helheten och hur andra har resonerat kring det inträffade. Ibland kan det vara bra att prata med någon som kan ge råd kring hur man går vidare ur svåra situationer.
0771-22 00 60 är numret till det som kallas Hjälplinjen och som drivs av samma som 1177. Det är helt gratis.
Jag förstår att ni känner er orättvist behandlade och att du är upprörd, men du ska inte behöva gå runt och känna så och låta det påverka båda eras liv.
Det verkar gå runt runt och du har svårt att se helheten och hur andra har resonerat kring det inträffade. Ibland kan det vara bra att prata med någon som kan ge råd kring hur man går vidare ur svåra situationer.
0771-22 00 60 är numret till det som kallas Hjälplinjen och som drivs av samma som 1177. Det är helt gratis.
Jag förstår att ni känner er orättvist behandlade och att du är upprörd, men du ska inte behöva gå runt och känna så och låta det påverka båda eras liv.
Som utbildad byggnadsingenjör tycker jag de besiktningsutlåtandena håller förvånansvärt låg kvalitet. Utan ritningar/bilder på balkar och uttag är det omöjligt för oss i tråden komma med förslag på hur man ska avhjälpa det hela.G Gha skrev:
Då @Gha undviker att svara på de frågor som skulle kunna driva tråden framåt anser jag att den bör låsas, den bör få ligga kvar då det ligger en del matnyttiga tips i den.
Min teori är att @Gha är ute efter att smutskasta entreprenören och vill driva trafik till sin sida.