756 läst · 19 svar
756 läst
19 svar
Penselmåla snickerier med bibehållen trä-struktur
Renoverare
· Göteborg
· 101 inlägg
Snyggt! Vad kör du för färg?
Färgen är Jotun Supreme Finish.
Kulören 0502Y (utan S) vilket är samma som köksstommarna i övrigt.
Kulören 0502Y (utan S) vilket är samma som köksstommarna i övrigt.
Renoverare
· Göteborg
· 101 inlägg
Min upplevelse av supreme finish är att det krävs två lager för att det ska bli perfekt i både finish och färg. Är du nöjd med färg och finish så kanske det inte behövs ur den aspekten. Men jag tänker spontant att det kommer bli mer slitstarkt med ett lager till.
Tack för uppmuntrande kommentarer.
Jag har strukit över allt en gång till nu, nästa är montering.. Av ena hyllan 😅 sen skall det göras diverse ”trim” och sen skall den byggas in med gipsad vägg.
Så ganska mycket kvar och har tagit otroligt mycket tid så här långt. Men nummer två och framtida projekt bör bli något annat i tidsåtgång, nu har det varit mycket utvärdering.
Får återkomma med slut-rapport när allt är klart, förhoppningsvis helt färdigt före jul.
Jag har strukit över allt en gång till nu, nästa är montering.. Av ena hyllan 😅 sen skall det göras diverse ”trim” och sen skall den byggas in med gipsad vägg.
Så ganska mycket kvar och har tagit otroligt mycket tid så här långt. Men nummer två och framtida projekt bör bli något annat i tidsåtgång, nu har det varit mycket utvärdering.
Får återkomma med slut-rapport när allt är klart, förhoppningsvis helt färdigt före jul.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Spackel för snickerier utomhus?
Fönster & Dörrar -
Platsmåla invändiga snickerier. Hur gör ni?
Färg, Måla & Tapetsera -
Bilder på snickerier målat med pensel eller moddlare
Färg, Måla & Tapetsera -
Fungerar vanlig grundfärg på snickerier?
Färg, Måla & Tapetsera -
Besiktningsman - inredning snickerier, Stockholm Solna
Möbelsnickeri