FredrikR FredrikR skrev:
Du ventilerar ut från toa och badrum, inte suger in. (y)
Så förutom ljudet kan den gå på fullfart 24/7.
Okey ska kolla min anställningar efter jobbet på eftermiddagen tack för svar jag återkommer

Hoffa69 Hoffa69 skrev:
Du ser nu kollade mer noga Basventalation den känner inte jag igen alls undrar om såg den i min app hm…. Det är svaret basventalation. Ska kolla r jag kommit från jobbet. Vad heter din App?
Pax wireless heter appen.

S Smeafan skrev:
Pax wireless heter appen.
Okey tack då har vi samma där till att börja med ☺️!

Men det här att man inte kan välja hastighet fritt oavsett vilken sensor som triggas är riktigt dumt.
Då hade det kunnat vara användbart.
Hade gärna ökat fläkthastigheten något när lampan tänds, men inte så håret åker med.
Samma när fuktsensorn triggas, alldeles för hög hastighet.

Undrar om det är en bugg eller om de på Pax bara tänkte fel?

Rickard.
Peter2400 Peter2400 skrev:
Knappast en bugg utan man får väl anta att det är helt medvetet. En paxfläkt flyttar inte speciellt stora mängder luft så den behöver snurra fort för att "bli av med" en dusch på rimlig tid.

Men det här att man inte kan välja hastighet fritt oavsett vilken sensor som triggas är riktigt dumt.
Hade gärna ökat fläkthastigheten något när lampan tänds, men inte så håret åker med.

Ja jag har inte kommit så långt ännu ska få igång så den går kontinuerligt först med inställningarna på eftermiddagen ☺️

Jag håller med om att man borde kunna välja hastighet fritt från 0-100 oavsett läge.
Alla har ju sina egna behov och användningsområden.

• Gilla
wiberg.staffanstorp och 2 till
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Knappast en bugg utan man får väl anta att det är helt medvetet. En paxfläkt flyttar inte speciellt stora mängder luft så den behöver snurra fort för att "bli av med" en dusch på rimlig tid.
Visst, men det hade räckt med en varning om rekommenderad inställning.
Alternativet finns ju, att stänga av ventilationen helt.
Gillar inte när låser en produkt så man inte kan få välja själv.

• Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.