Gott slut, trodde jag men icke sa nicke!

Har blivit inlurad hit av en verktygsberoende vän, han tipsade om detta var stället nischat för elverktyg och annat man inte visste man behövde förrän man såg grejerna framför sig på skärmen.

Har nu förstått att det är riskabelt att handla på kredit, speciellt om man inte vet när lönen kommer. Hela grejen med kredit och kickback lät väldigt lockande, vem vill inte ha gratis pengar liksom.

För att inte hamna djupare ner i verktygsberoendet och riskera livslång skuldsättning måste jag nu logga ut, jag kan inte behärska mig.
Hur jag än försöker lyckas jag inte logga ut, inte ens med bankid, använder mig av hushållets pc som är permanent ansluten till både el och internät.

Vänder jag mig till Festool eller Bosch?

• Haha
Rejäl och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Resurs, alltid resurs:

Kreditkort med Bosch Service logotyp och texten Resurs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Älska
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
R
FredrikR FredrikR skrev:
Gott slut, trodde jag men icke sa nicke!

Har blivit inlurad hit av en verktygsberoende vän, han tipsade om detta var stället nischat för elverktyg och annat man inte visste man behövde förrän man såg grejerna framför sig på skärmen.

Har nu förstått att det är riskabelt att handla på kredit, speciellt om man inte vet när lönen kommer. Hela grejen med kredit och kickback lät väldigt lockande, vem vill inte ha gratis pengar liksom.

För att inte hamna djupare ner i verktygsberoendet och riskera livslång skuldsättning måste jag nu logga ut, jag kan inte behärska mig.
Hur jag än försöker lyckas jag inte logga ut, inte ens med bankid, använder mig av hushållets pc som är permanent ansluten till både el och internät.

Hur många gånger ska jag behöva tala om för dig att cash är vägen för dig, så här ser kontoret ut här hemma..
Som tur är så avskyr grannen @Alfredo cash annars hade jag inte haft en euro om hen förstod värdet i dom😁

• Person räknar euro-sedlar vid en pengamaskin på hemmakontoret. Bordet är fullt av 20-, 50- och 100-eurosedlar framför en stängd dörr.
    Skapa konto
  • Lådinsida fylld med buntar av eurosedlar, inklusive synliga 100- och 500-eurosedlar i förgrunden.
    Skapa konto
  • Älska
  • Gilla
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Som tur är så avskyr grannen @Alfredo cash
Tack för tipset!

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Hur många gånger ska jag behöva tala om för dig att cash är vägen för dig, så här ser kontoret ut här hemma..
Som tur är så avskyr grannen @Alfredo cash annars hade jag inte haft en euro om hen förstod värdet i dom😁
Ska du starta AB, ser ut som du går in med allt du äger?!

R
FredrikR FredrikR skrev:
Ska du starta AB, ser ut som du går in med allt du äger?!
Detta är bara kaffebrödspengarna vi har alltså alla småbeställningar som kunderna vill göra skattefritt (även kallat svarta pengar av en del till o med kriminellt enligt vissa) men men vad gör man inte för att göra en kund nöjd!

• Haha
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
även kallat svarta pengar
Försök inte!! Till och med en blind höna kan se att de där är gröna, gula och lila pengar.

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Är du som sitter och trycker på alla femhundringar??

• Haha
  • Wow
  • Laddar…
R
Alfredo Alfredo skrev:
Försök inte!! Till och med en blind höna kan se att de där är gröna, gula och lila pengar.
Skrev ju inom parantes av en del/vissa du är ju själv en digital nörd av ragn!!

R
F fribygg skrev:
Är du som sitter och trycker på alla femhundringar??
Här trycks inga utan bara räknar och sorterar inför Aktie utdelningen för 2024!

• Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Här trycks inga utan bara räknar och sorterar inför Aktie utdelningen för 2024!
Vi andra har ibland haft svårt att få tag i sedlar i lämpliga valörer när du håller pengarna på det där sättet och inte låter dem cirkulera och göra nytta.
Tycker du @Rejäl att veckopengar ska behöva bli digitala 2025?

R
F fribygg skrev:
Vi andra har ibland haft svårt att få tag i sedlar i lämpliga valörer när du håller pengarna på det där sättet och inte låter dem cirkulera och göra nytta.
Tycker du @Rejäl att veckopengar ska behöva bli digitala 2025?
Du får ta upp detta med befolkningen våra kunder som önskar detta..
Nej mindre digital är det nya 2025!!

R Rejäl skrev:
Du får ta upp detta med befolkningen våra kunder som önskar detta..
Jag håller dig ansvarig så länge du inte ser till att kapitalet arbetar.

R
F fribygg skrev:
Du tycks resonera som din golare tillpolare @Alfredo som spenderar allt sitt kapital innan dom landar på kontot genom att använda sina kreditkort..
Fortsätt med det så kommer avundsjukan att växa inom dig😁

God helg förresten så vi inte glömmer det nya innan nyår!

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Har ni sett @Rejäl i hans verkstad?

En man i kostym vevar en köttkvarn som förvandlar små människor till pengar. Illustration av girighet och makt.
Skapa konto

• Haha
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.