459 822 läst · 14 360 svar
460k läst
14,4k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Gott slut, trodde jag men icke sa nicke!
Har blivit inlurad hit av en verktygsberoende vän, han tipsade om detta var stället nischat för elverktyg och annat man inte visste man behövde förrän man såg grejerna framför sig på skärmen.
Har nu förstått att det är riskabelt att handla på kredit, speciellt om man inte vet när lönen kommer. Hela grejen med kredit och kickback lät väldigt lockande, vem vill inte ha gratis pengar liksom.
För att inte hamna djupare ner i verktygsberoendet och riskera livslång skuldsättning måste jag nu logga ut, jag kan inte behärska mig.
Hur jag än försöker lyckas jag inte logga ut, inte ens med bankid, använder mig av hushållets pc som är permanent ansluten till både el och internät.
Vänder jag mig till Festool eller Bosch?
Har blivit inlurad hit av en verktygsberoende vän, han tipsade om detta var stället nischat för elverktyg och annat man inte visste man behövde förrän man såg grejerna framför sig på skärmen.
Har nu förstått att det är riskabelt att handla på kredit, speciellt om man inte vet när lönen kommer. Hela grejen med kredit och kickback lät väldigt lockande, vem vill inte ha gratis pengar liksom.
För att inte hamna djupare ner i verktygsberoendet och riskera livslång skuldsättning måste jag nu logga ut, jag kan inte behärska mig.
Hur jag än försöker lyckas jag inte logga ut, inte ens med bankid, använder mig av hushållets pc som är permanent ansluten till både el och internät.
Hur många gånger ska jag behöva tala om för dig att cash är vägen för dig, så här ser kontoret ut här hemma..FredrikR skrev:Gott slut, trodde jag men icke sa nicke!
Som tur är så avskyr grannen @Alfredo cash annars hade jag inte haft en euro om hen förstod värdet i dom😁
Detta är bara kaffebrödspengarna vi har alltså alla småbeställningar som kunderna vill göra skattefritt (även kallat svarta pengar av en del till o med kriminellt enligt vissa) men men vad gör man inte för att göra en kund nöjd!FredrikR skrev:
Vi andra har ibland haft svårt att få tag i sedlar i lämpliga valörer när du håller pengarna på det där sättet och inte låter dem cirkulera och göra nytta.R Rejäl skrev:
Tycker du @Rejäl att veckopengar ska behöva bli digitala 2025?
Du får ta upp detta med befolkningen våra kunder som önskar detta..F fribygg skrev:
Nej mindre digital är det nya 2025!!
Du tycks resonera som din golare tillpolare @Alfredo som spenderar allt sitt kapital innan dom landar på kontot genom att använda sina kreditkort..F fribygg skrev:
Fortsätt med det så kommer avundsjukan att växa inom dig😁
God helg förresten så vi inte glömmer det nya innan nyår!