R Rejäl skrev:
Intressant såga loss det är ju inga problem men hur får jag dit det nya vinterdäcket?
Det råder uppenbarligen inte vinterväglag där du bor, så det är inte nödvändigt att lägga på vinterdäcken än. Med tanke på vilken bil det är, hoppa vinterdäcken helt och hållet och lägg på snökedjor när det blir aktuellt! Så kan du använda den fina domkraften till att rikta upp nåt timmerhus, eller så.

R Rejäl skrev:
Köpte en ny dyr domkraft som många föreslagit på forumet dock ingen Feltema, och så långt är allt väl men hur ska jag byta däcket nu?
Felet är du inte köpte en från Biltema.
Ta loss hjulet som sitter där och sedan skruvar du dit det nya. Glöm inte att använda rätt hjulskruvsbult.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Nej alltså den där är ju fel, det ska vara larvband på den där modellen.

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
R
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Det råder uppenbarligen inte vinterväglag där du bor, så det är inte nödvändigt att lägga på vinterdäcken än. Med tanke på vilken bil det är, hoppa vinterdäcken helt och hållet och lägg på snökedjor när det blir aktuellt! Så kan du använda den fina domkraften till att rikta upp nåt timmerhus, eller så.
Som vanligt en besserwisser som svarar och drabbar om allt annat än det jag sökte svar på!

R
N Niq skrev:
Felet är du inte köpte en från Biltema.
Ta loss hjulet som sitter där och sedan skruvar du dit det nya. Glöm inte att använda rätt hjulskruvsbult.
Biltema finns inte det heter Feltema! Kan ju inte ta loss däcket då domkraften håller upp det?

R Rejäl skrev:
Biltema finns inte det heter Feltema! Kan ju inte ta loss däcket då domkraften håller upp det?
Den håller ju fälgen inte däcket

R
N Niq skrev:
Den håller ju fälgen inte däcket
Men hur får jag ut däcket? Och sedan dit med ett nytt?

R Rejäl skrev:
Som vanligt en besserwisser som svarar och drabbar om allt annat än det jag sökte svar på!
Ja, det är ju som vanligt på det här forumet! Det har jag läst på Flashback!

(Men det är inte som att det är mitt fel att du inte kan formulera en rimlig frågeställning ens.)

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
R
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Ja, det är ju som vanligt på det här forumet! Det har jag läst på Flashback!

(Men det är inte som att det är mitt fel att du inte kan formulera en rimlig frågeställning ens.)
Du menar familjeliv? Förresten har du råkat på den pilske fribygg där?

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Men hur får jag ut däcket? Och sedan dit med ett nytt?
Du tar bort det gamla och sätter dit det nya istället

R
N Niq skrev:
Du tar bort det gamla och sätter dit det nya istället
Hur

R Rejäl skrev:
om allt annat än det jag sökte svar på!
Vad är det du inte klarar själv? Klart vi hjälper till! Jag packar några LB och tittar över med Karo. Det här fixar vi ska du se!

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Du menar familjeliv? Förresten har du råkat på den pilske fribygg där?
Nej, huga, på Familjeliv törs man ju inte vara! (Eller om jag blev bannad, kommer inte ihåg redigt...) Men jag glädjer mig å @fribygg :s vägnar, att han fritt får lufta sina preferenser där.

Vad gäller Flashback har jag bildbevis:
Skärmdump från Flashback-forum med diskussion om Byggahus.se, där personer kritiseras för att alltid veta bäst och störa diskussioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
Rejäl
  • Laddar…
R
Alfredo Alfredo skrev:
Vad är det du inte klarar själv? Klart vi hjälper till! Jag packar några LB och tittar över med Karo. Det här fixar vi ska du se!
Men hur får vi loss däcket när bilen är upphissad och sedan ska ju ett nytt dit?
Karo gick förbi för en stund sen såg hungrig ut!

R Rejäl skrev:
Kan ju inte ta loss däcket då domkraften håller upp det?
Kan du inte byta däcket kan du ju prova att byta hjul istället, går inte det kan du anlita nån som kan eller överväga kollektivtrafik..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.