417 027 läst · 12 865 svar
417k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Klart man måste vara med på förldramötet. Det är alltid lika roligt att ställa besvärliga frågor.SågspånPappspikEternit skrev:
Det blir ännu roligare efter +14 långburk.
Jag var på föräldramöte nyligen. Alla presenterade sig med jag heter och är mamma till eller jag heter och är pappa till.Alfredo skrev:
Då det alltid står formella ordet vårdnadshavare i all kommunikation och förra rektorn hälsade välkomna med ”hej alla regnbågsföräldrar” (trots att det är 100% gifta heterosexuella föräldrar i detta medelklassvillaområde) fick jag lust att presentera mig som Pin vårdnadshavare till..
Men det är nog tabu att bryta praxis och skapa dålig stämning. Och skämma ut sitt barn.
Jag kom, jag läste , jag gick igen.
Den här tråden får ni sköta själva killar 😅
Den här tråden får ni sköta själva killar 😅
Nej nej då blir det för långt att gå. Jag bor nära så parkerar jag på lekplatsen är det ingen idé ens att ta bilen. Jag kör genom lekplatsen, över skolgården, och så finns det en asfalterad yta alldeles utanför lillemans klassrum. Då har jag uppsikt över bilen genom fönstret och det är ingen parkeringsavgift heller. Lite dåligt att de tagit bort handtagen på fönstren så att man inte kan öppna och enkelt dra ut kabeln för att ladda SUVen.Alfredo skrev: