418 018 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Balkan är den lyxiga versionen. Den är mycket lättare. Den billigare heter balk Den är tung och klumpig.... Eller var det tvärt om.... Äääh det är inte så noga det går lika bra med läkt eller hur var det nu.... Just det koläkt men varför ko?
Hallå alla byggahus nördar som hellre hänger på telefonen än gör något med sitt hus eller gård. Jag behöver lite råd. Grannens rabarber har inte vuxit upp ännu så jag kan inte gå dit o plocka.
Så här får det väl inte gå till?
När jag påpekade det åt grannen så sa han bara i ovänlig ton att jag skulle skita i hans rabarber. Så även fast han använde en väldigt otrevlig ton så gjorde jag som han ville och gick o skita i hans rabarberland. Hoppas han nu har rätt så det hjälper. Är det till Hyresgästföreningen eller if Metall som jag ska anmäla honom. Vi äger båda våra hus.
När jag påpekade det åt grannen så sa han bara i ovänlig ton att jag skulle skita i hans rabarber. Så även fast han använde en väldigt otrevlig ton så gjorde jag som han ville och gick o skita i hans rabarberland. Hoppas han nu har rätt så det hjälper. Är det till Hyresgästföreningen eller if Metall som jag ska anmäla honom. Vi äger båda våra hus.
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Bra att du gjorde som han sade och gick och sket i hans rabarber. Om inte annat så för grannsämjans skull nu när han bad om det.N Niq skrev:Hallå alla byggahus nördar som hellre hänger på telefonen än gör något med sitt hus eller gård. Jag behöver lite råd. Grannens rabarber har inte vuxit upp ännu så jag kan inte gå dit o plocka.
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
Amen nu kommer det en sån där 'saft-å-bulle-snubbe' som ska gulla med den invasiva grannen, som om det hjälper. Vekt och mesigt!Henningelvis skrev:
Här gäller det att ta till det tyngre artilleriet i grannfejden : kommunen!
Ta bilder på rabarbern och skiten och maila till miljökontoret! Skriv att det är bevis på att grannen fuskar med spridningsarealen för människogödsel, och att det riskerar att leda till övergödning i området, vilket är helt oacceptabelt och borde ge vite. På'at nu, kom igen! Saft-å-bulle-dagarna är över, grannj*vel. ..
Ja kanske jag måste ta i med hårdhandskarna nu när han var så otrevlig och förstörde grannsämjan. Jag är vänlig och har alltid månat om grannsämjan jag brukar alltid lämna kvar lite rabarber åt dom. Detsamma gäller också vinbären,körsbären och äpplena.
Apropå saft o bulle så kände jag på lukten att dom hade nybakade bullar och dom bjöd inte ens.
Så det är alltså Miljöpartiet jag ska anmäla till
Apropå saft o bulle så kände jag på lukten att dom hade nybakade bullar och dom bjöd inte ens.
Så det är alltså Miljöpartiet jag ska anmäla till
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Jag tycker du anmäler det till högsta domslutet Deras beslut är limmande
Eller var det något med snöret?
Du kanske ska binda fast rabarben? Så han inte hinner äta sina rabarber innan högsta blomflugan har ätit upp grannens rabatter
Eller var det något med snöret?
Du kanske ska binda fast rabarben? Så han inte hinner äta sina rabarber innan högsta blomflugan har ätit upp grannens rabatter
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
Hårdhandskarna låter som det rätta verktyget! Anmäl till Moderaterna också, skulle jag säga, så kan din granne få 'Bannad' under sitt namn.N Niq skrev:
(Inga snällhets-återfall nu, kom ihåg det! Inte försöka olja grannens altan (inte ens med McDonalds frityr-tjära) bara för att vara schysst! Du kan, på sin höjd, såpa grannens yttertrapp en dag när det regnar....)
Hur kommunicerar dom, jag gissar det krävs wifi?SågspånPappspikEternit skrev:Hårdhandskarna låter som det rätta verktyget! Anmäl till Moderaterna också, skulle jag säga, så kan din granne få 'Bannad' under sitt namn.
(Inga snällhets-återfall nu, kom ihåg det! Inte försöka olja grannens altan (inte ens med McDonalds frityr-tjära) bara för att vara schysst! Du kan, på sin höjd, såpa grannens yttertrapp en dag när det regnar....)