418 092 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Varför tjatas det om långburk och dåligt minne hela tiden ❓ Det har ju inget samband.SågspånPappspikEternit skrev:Men vad du tjatar! Om du ska ha ett tak utan takpapp måste du givetvis börja i rätt ände (neränden, det vet alla riktiga byggare) genom att värma upp källaren. Lätt att glömma bland alla långburk, men du vill inte ha ett protokoll där AntiAmex uppmäter en fuktkvot på över 7,2 volymprocent! Fråga inte hur jag vet.
Hur vet du det❓
Varför tjatas det om långburk och dåligt minne hela tiden ❓ Det har ju inget samband.SågspånPappspikEternit skrev:Men vad du tjatar! Om du ska ha ett tak utan takpapp måste du givetvis börja i rätt ände (neränden, det vet alla riktiga byggare) genom att värma upp källaren. Lätt att glömma bland alla långburk, men du vill inte ha ett protokoll där AntiAmex uppmäter en fuktkvot på över 7,2 volymprocent! Fråga inte hur jag vet.
Hur vet du det❓
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
Dessutom bör sällskapet legitimera sig med BankID. Det sista du vill är att få en identitetsbluffare, eller än värre - en person som saknar BankID, i huset. Fatta vad du skulle få skämmas inför grannarna! (De med thujahäck alltså, de grannarna med studsmatta har du väl inte pratat med de senaste 10 åren.)
Brukar inte skämmas inför grannarna. Dom tittar iofs alltid åt andra hållet när jag kommer ut på tomten. Fast när dom har besök så brukar dom där besökarna stirra med öppen mun först innan dom vänder sig bort. Man skulle tro att dom aldrig sett en naken människa dricka öl.SågspånPappspikEternit skrev:Dessutom bör sällskapet legitimera sig med BankID. Det sista du vill är att få en identitetsbluffare, eller än värre - en person som saknar BankID, i huset. Fatta vad du skulle få skämmas inför grannarna! (De med thujahäck alltså, de grannarna med studsmatta har du väl inte pratat med de senaste 10 åren.)
Fast en gång fick jag skämmas rejält. Hade besök av några nybekanta som sa att dom fixar drickat till grillkvällen och så dök dom upp med någon jäst druvjuice. Inte en enda långburk hade dom med sig