A anis16 skrev:
Vilka är de andra åtta sorterna?
Vilka andra? @Nötegårdsgubben har precis förklarat att det enbart finns dessa 10 sorter!

• Älska
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Själv identifierar jag mig son en banan. Så jag vill att man tilltalar mig som det. Det tredje könet

Där hittade jag tre kön till...

ibland är kön alldeles för lång. Där har det 7:de könet

• Gilla
4774
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det finns 10 sorters människor: binära och ickebinära.
Det finns två sorters människor. De som kategoriserar och de som inte gör det.

• Gilla
4774
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det finns två sorters människor. De som kategoriserar och de som inte gör det.
Sen finns det AI troll också, såna som jag. Jag kategoriserar aldrig.

• Gilla
4774
  • Laddar…
Helena S Helena S skrev:
Sen finns det AI troll också, såna som jag. Jag kategoriserar aldrig.
Jag skulle tvärtom vilja påstå att du är alldeles för kategorisk.

• Gilla
4774
  • Laddar…
J
Alfredo Alfredo skrev:
Vilka andra? @Nötegårdsgubben har precis förklarat att det enbart finns dessa 10 sorter!
Njae enligt Daniel109 kan 10 i det binära talsystemet även betyda 2, så det är fel i vilket fall, eller så menade du A och då är det rätt. Iallafall hexadecimalt

Du menar DLE i EBCDIC?
ASCII och EBCDIC är dock 10 i båda fallen alltså 2.

Nä hörni, tillbaks till hönshus, grannar, ellopplingar, gränspinnar, balrogs och 33cl ölburkar…

Nu får ni hjälpa mig lite här, jag fattar inte hur jag ska göra.
Är i slutet av renoveringen av ett sekelskifteshus och har kommit till trädgården.
Har försökt göra allt enligt gamla metoder och materialen har valts utifrån vad som var a la mode vid tiden.
Men så trädgården, jag ska plantera parkslide.
Måste man verkligen gräva ner den 5 meter för optimal rotsystemutbredning, eller är det bättre att köra plantan genom kvisttuggen för att få god spridning? Alla verkar tycka olika och akademikerna har inte studerat färdigt ens efter 100 år.
Skulle vilja att den ramar in köksträdgården, så då kan man väl lägga en pressening i mitten ovanpå vilken man sår sina örter?
Rabarber är så 1800-tal känner vi.

• Gilla
  • Haha
Henningelvis och 6 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Nä hörni, tillbaks till hönshus, grannar, ellopplingar, gränspinnar, balrogs och 33cl ölburkar…
Vem i piff vill ha 33 cl burkar❓😠

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Njae enligt Daniel109 kan 10 i det binära talsystemet även betyda 2
Vad skulle jag skrivit då, att det finns 11 sorters människor: män, kvinnor och ickebinära?

pjgb pjgb skrev:
Är i slutet av renoveringen av ett sekelskifteshus och har kommit till trädgården.
Har försökt göra allt enligt gamla metoder och materialen har valts utifrån vad som var a la mode vid tiden.
Måste man verkligen gräva ner den 5 meter för optimal rotsystemutbredning, eller är det bättre att köra plantan genom kvisttuggen för att få god spridning? Alla verkar tycka olika och akademikerna har inte studerat färdigt ens efter 100 år.
Skulle vilja att den ramar in köksträdgården, så då kan man väl lägga en pressening i mitten ovanpå vilken man sår sina örter?
Jag tycket du ska avsätta en halva till kvisttuggen, och gräva 5 m på den andra. Glöm inte att gödsla flitigt med round up .
Tyvärr kan den vara lite svår att övertala att växa, den är lite petig ned markbeskaffenheten. Det bästa är nog att asfaltera ytan först. Sedan kan du anlägga köksträdgården ovanpå. Lycka till, och håll oss gärna uppdaterade! 👍

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Och bilder! En asfaltsdjungel vill vi inte missa!

• Haha
  • Gilla
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Njae enligt Daniel109 kan 10 i det binära talsystemet även betyda 2
Skrev jag inte det? 😉😂

pjgb pjgb skrev:
Glöm inte att köpa en ko och en häst istället för gräsklippare

Bananskalare Bananskalare skrev:
Det där är yrkeshemligheter. jag kan berätta det. men måste jag döda.migs först
Vem är (eller var) ".migs"?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.