SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Jag har en svår fråga:
Får min balrog, som har enskild firma, köpa en skogsfastighet? Vi testade med att låta hen driva AB först men revisorn är...vad ska vi säga...pining for the fiords nu mera, så det fick bli EF. Funkar det, tror ni? Spelar det någon roll att balrog är en icke mänsklig livsform, eller är det viktigast att hen har person- och organisationsnummer? Momsregistrering är väl knappast nödvändigt, hen tycker inte om e-tjänsten. Sist vi testade höll datorn på att gå samma väg som revisorn...
Fråga fribygg och rejäl dom verkar vara överens nu🙄

• Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Om häcken???

Alfredo Alfredo skrev:
Om häcken???
Va?jag vet kan och kommenterar icke sportboll

• Gilla
  • Haha
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Kan man även använda om råkat köpa en lägenhet med hål i väggarna, som inte syntes vid visningen?
Dolt fel bör det väl vara eftersom tv'n satt ivägen på väggen för hålen?
Räknas en fastskruvad tv som fast egendom, den borde kanske ha ingått i köpet?
Dom var säkert riktigt luriga och hade dolt hålen med skruvarna som TV:n var monterad med. Hur ska man kunna se hål när det sitter skruvar i dem? Solklart dolt fel!

Stäm dem på värdet av en balrog samt sveda och värk som uppstår när du ska flå den!

• Gilla
  • Laddar…
Fulkemisten
N Niq skrev:
Jag skulle inte skryta så mycket med att jag haft ihjäl en balrog. Morgoth brukar inte tycka om när man har ihjäl hans skapelser.
[bild]
Morgoth har inte ett skit på farfar/morfar. Farfar fiskade och slog ihjäl tjogtals med balrogs per ryck med långrev agnad med nordsvensk travare/ardenner från helikopter i bergslagen på 60-talet innan de flesta av oss här i tråden var födda.

Apropå ämnet så frågade någon av mina döttrar mig när de var små om huruvida jag skulle bli morfar om de skulle få egna barn någon gång i framtiden. Jo. Då blir det ju så... Skulle jag i så fall då börja elda med ved och skulle mamma bli mormor och börja bjuda på choklad? Såklart vi ska.

Morfar/farfar/mormor/farmor slår allt. Det är som Stålmannen vs. Kryptonit. Roundup vs. Parkslide. Aspest vs. Nya husägare. Långburk vs. Kortburk.

Vilka här är morfar/farfar/mormor/farmor som bjuder på choklad och eldar med ved?
Jag hoppas och drömmer om att det här snart är sanningen.

Redigerat:
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Morgoth har inte ett skit på farfar/morfar. Farfar fiskade och slog ihjäl tjogtals med balrogs per ryck med långrev agnad med nordsvensk travare/ardenner från helikopter i bergslagen på 60-talet innan de flesta av oss här i tråden var födda.

Apropå ämnet så frågade någon av mina döttrar mig när de var små om huruvida jag skulle bli morfar om de skulle få egna barn någon gång i framtiden. Jo. Då blir det ju så... Skulle jag i så fall då börja elda med ved och skulle mamma bli mormor och börja bjuda på choklad? Såklart vi ska.

Morfar/farfar/mormor/farmor slår allt. Det är som Stålmannen vs. Kryptonit. Roundup vs. Parkslide. Aspest vs. Nya husägare. Långburk vs. Kortburk.

Vilka här är morfar/farfar/mormor/farmor som bjuder på choklad och eldar med ved?
Jag hoppas och drömmer om att det här snart är sanningen.
Man är bra envis om man slår ihjäl belryg med långrev.
Varför ska man vänta tills man får barnbarn att elda med ved❓
Det som skulle blivit farfar åt mina barn dög inte till mycket. Men han som skulle varit Morfar om han fått leva gjorde nog vad som helst.

R
N Niq skrev:
Överens🤔han får allt pudra sin egna näsa😂
Efter det ja då kanske vi är det😉

R Rejäl skrev:
Överens🤔han får allt pudra sin egna näsa😂
Efter det ja då kanske vi är det😉
Har du pudrat den hittills ❓

R
N Niq skrev:
Har du pudrat den hittills ❓
Aldrig pudrat någons😉 men hen verkar vara van vid att andra gör🥴du kanske ska vara behjälplig mot hen om du känner för det?

Redigerat:
R Rejäl skrev:
Aldrig pudrat någons😉 men hen verkar vara van vid att andra gör🥴du kanske ska vara behjälplig mot hen om du känner för det?
@fribygg definierar sig som man här på forumet, så du behöver inte säga "hen".

Däremot kan jag tycka att det är lite snålt med valmöjligheter för att ange sin genustillhörighet är på forumet. Det finns "man" eller "kvinna". Lite väl snävt och begränsande. Några förslag på kategorier:

Icke-binär
Killgissare
Tjejvetare
Balrogviskare
Balrog
Mormor
Morfar
Ernst-hatare
Ernst-älskare
Ernst
Vet ej
Familjens svarta får
Långburks-sensei
Ägare till 18 dieselbilar
Farmor
Farfar
Kärring
Gubbe
Truckflata
Verktygsbög

D

Däremot kan jag tycka att det är lite snålt med valmöjligheter för att ange sin genustillhörighet är på forumet. Det finns "man" eller "kvinna". Lite väl snävt och begränsande. Några förslag på kategorier:

Icke-binär
Killgissare
Tjejvetare
Balrogviskare
Balrog
Mormor
Morfar
Ernst-hatare
Ernst-älskare
Ernst
Vet ej
Familjens svarta får
Långburks-sensei
Farmor
Farfar
Kärring
Gubbe
Truckflata
Verktygsbög
Du glömde... "jag är inte rasist men..."

• Haha
Peter_Ker och 2 till
  • Laddar…
R

Icke-binär
Killgissare
Tjejvetare
Balrogviskare
Balrog
Mormor
Morfar
Ernst-hatare
Ernst-älskare
Ernst
Vet ej
Familjens svarta får
Långburks-sensei
Farmor
Farfar
Kärring
Gubbe
Truckflata
Verktygsbög
Hur jag definierar någon står mig fritt att skriva som jag vill, utan din påverkan…

Men du verkar vara en sån som ska lägga sig i vad folk gör i brist på annat eller en av dom lättkränkta då vissa blir det utav ordet hen, tråkigt kan jag tycka…

Eller är du till o med personligt involverad med vissa på BH om man läser en del i trådarna så kan det uppfattas så…

Redigerat:
  • Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Eller är du till o med personligt involverad med vissa på BH om man läser en del i trådarna så kan det uppfattas så…
Det är jag absolut! Det blev några hundvalpar över här i våras, så de gav jag till @Alfredo . Det blev snacks till hans balrog. Verkade mycket uppskattat!

• Älska
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Hej Byggahus!

Jag har hittat en tråd där några forummedlemmar verkar säga dumma saker till varandra. Vad ska jag göra?

Jag känner mig både semikränkt och kvartskränkt.

1) Stänga tråden? Vilken några har tjabbat om i ungefär 4500 inlägg

2) Bussa min balrog på dem?

3) Bussa andra forummedlemmar på dem?

4) Skicka lantmäteriförrättning på dem?

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
R
S Saelen skrev:
Hej Byggahus!

Jag har hittat en tråd där några forummedlemmar verkar säga dumma saker till varandra. Vad ska jag göra?

Jag känner mig både semikränkt och kvartskränkt.

1) Stänga tråden? Vilken några har tjabbat om i ungefär 4500 inlägg

2) Bussa min balrog på dem?

3) Bussa andra forummedlemmar på dem?

4) Skicka lantmäteriförrättning på dem?
Varför inte prata med Hen som du blir kränkt av😂

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.