F fribygg skrev:
Vem du är och hur det dagliga brödet och resurserna ska fördelas bör du nog diskutera med någon som studerat teologi.
Det gäller att se upp så att det inte är surdegsbröd, då kan det vara bakat av en som röstar vänster om SD. Troligen farligt. Samtidigt går det ju inte att använda jäst, det är alldeles för modernt.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Är ju det jag säger, dålig skruvning ska beivras.
Ja använd spik

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
D
Alfredo Alfredo skrev:
Moderaten!
Modermaten!

• Wow
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Idiot! Det är såna som du som driver planeten mot katastrofen! Tror du jordens resurser är oändliga? Återvinn för f-n, återvinn!
Ja klart man ska återvinna. Jag återvinner gräs och allt möjligt som jag ger till min gris som förvandlar det till Bacon. Jag återvinner olja genom att bränna den så den kan bli till gas som tas upp av regnvatten och sedan regnar ner tillbaka i marken.

• Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja i kanske två procent av fallen. I de allra flesta fall duger det gott med en regel på ett par tre meter så sluta sprid överdrifter. Vill du skrämma bort alla nybörjare från detta husbyggnadsforum? Går du på sådär kommer ingen snart att våga bygga hus! 😡
Nu har du missuppfattat det är ju 5 delar av en 10tums regel

Alfredo Alfredo skrev:
Och var ska du hitta äpplen denna årstid hade du tänkt?
I polska växthus

R
Alfredo Alfredo skrev:
Hitta? Ja ha aldrig hittat äpplen utan dessa odlas i ett träd i fall du inte visste det…
Nä nu e de dags för en jul must ha inte tid med detta…😋

Alfredo Alfredo skrev:
Om man inte har odlat, plockat och lagrat egna vinteräpplen tycker jag att fransmännen har kommit på en utmärkt medod all lagra,förvara och förtära äpplen (Calvados)

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
E
Nu får det vara nog! Det blandas hej villt in inlägg som framstår som fullt rimliga! Om inte det upphör är det dags för modermoderaten att stänga tråden.

Kom igen nu, mer märklighet! Mer hönagissningar (här vill jag på förhand be alla kränkta hönor om ursäkt), mer galenskap, mer av samma svar på icke ställda frågor som tusentals gånger tidigare!

Och kom ihåg att det ALDRIG är ok att snylta el till grannens hönshus om du inte är elektriker!

N Niq skrev:
Dessutom fick man klanka inte ner på dom som bra inte är på att skruva Svenska språk
Har de auktoriserad legimitation? Utan egenstavkontrollprogram får man inte bli skruvad!

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Har de auktoriserad legimitation? Utan egenstavkontrollprogram får man inte bli skruvad!
Om man vill bli rejält spikad då❓

F fribygg skrev:
Om man inte har odlat, plockat och lagrat egna vinteräpplen tycker jag att fransmännen har kommit på en utmärkt medod all lagra,förvara och förtära äpplen (Calvados)
Fel det heter cider

N Niq skrev:
Då måste man ta till tåhammare, den bor i örat. Det är faktiskt ursprunget till uttrycket "att bli på örat".

Det tidigaste jag har hittat belägg för är från 1737, när sockenprästen skrev i kyrkboken:
"Klock:n ha blifvit å örat medh anlethning av hans tåhamars slag den 14:e dennes."

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
E Emil.P skrev:
Nu får det vara nog! Det blandas hej villt in inlägg som framstår som fullt rimliga! Om inte det upphör är det dags för modermoderaten att stänga tråden.

Kom igen nu, mer märklighet! Mer hönagissningar (här vill jag på förhand be alla kränkta hönor om ursäkt), mer galenskap, mer av samma svar på icke ställda frågor som tusentals gånger tidigare!

Och kom ihåg att det ALDRIG är ok att snylta el till grannens hönshus om du inte är elektriker!
Man får bara ta el från grannens växthus. Man får inte riskera att hönorna får för kallt för då lägger dom inga ägg som man kan ta som skadestånd för oljud och 10 min mindre kvällssol på midsommarbloten

• Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
R
N Niq skrev:
Rejält spikad missbrukar du mitt namn?
Lobotomi är ju en skön metod annars..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.