414 673 läst · 12 759 svar
415k läst
12,8k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Ja. Jag planterade snabbväxande parkslide vid tomtgränsen för att slippa se hans otrimmade häck. Grannen blev sur och röt något om infantil växt. Det är därför vi inte gillar varandra. Men det hör inte hit, nu vill jag ha svar på frågan om solcellerna! Måste jag ha bygglov eller går det under attefallsreglerna om hönsen håller sig inom 4,5 m från tomtgränsen?raveper skrev:
Bara att hälla en bunke glyfosat på eländet, klart....sen angående solcellerna så ska man såklart anmäla eländet, klart! Diskutera sedan "för böfvelen" INTE med grannen, helt ute anno 2023!M mrsnhp skrev:Ja. Jag planterade snabbväxande parkslide vid tomtgränsen för att slippa se hans otrimmade häck. Grannen blev sur och röt något om infantil växt. Det är därför vi inte gillar varandra. Men det hör inte hit, nu vill jag ha svar på frågan om solcellerna! Måste jag ha bygglov eller går det under attefallsreglerna om hönsen håller sig inom 4,5 m från tomtgränsen?
Jag kan inte hälla glysfosfat på grannen, för jag vågar inte gå så nära ju! Kan man spraya med något från långt håll? Slipper jag anmäla solcellerna då?P paralun skrev: