450 501 läst · 14 042 svar
451k läst
14,0k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 125 inlägg
Som de gamla romarna sa:
Domus electricus, electrico ergo sum.
Betyder ungefär: 'jag har elektricitet i huset, alltså är jag elektriker.'
Domus electricus, electrico ergo sum.
Betyder ungefär: 'jag har elektricitet i huset, alltså är jag elektriker.'
Min granne har börjat plantera parkslide och rabarber i långburk, men jag är orolig att detta är bakluckeimporterad långburk i stål och inte aluminium. Så min fundering är om oxalsyran kan fräta sönder burkarna och jag får en rabarberinvasion på min tomt. Jag är för övrigt även rädd för att mina hundar kan få för sig att äta bladen och dö av förgiftning. Då bladen är väldigt giftiga är jag ju även rädd att han kanske får för sig att elda dessa och att jag och mina katter kommer förgiftas av aerosol oxalsyra. Är det aktivt kol som är bäst mot detta och den typ av filter jag behöver installera om eld-tunnan kommer fram?
PS både paj på rabarber eller parkslideskott borde vara totalt förbjudet både för eget bruk men främst för att erbjuda till barn. Mängden socker är direkt dödande i långa loppet och syran fräter på både mag-tarm systemet och förtränger njurarna. Ska någon envisas med att äta detta gift ska de fan betala för sin sjukvård själva!
PS både paj på rabarber eller parkslideskott borde vara totalt förbjudet både för eget bruk men främst för att erbjuda till barn. Mängden socker är direkt dödande i långa loppet och syran fräter på både mag-tarm systemet och förtränger njurarna. Ska någon envisas med att äta detta gift ska de fan betala för sin sjukvård själva!
Gör pajen utan socker,rabarber eller parkslide så blir det bra. Glöm sen inte att hälla sirap på det är så gott på paj.T TypRätt skrev:Min granne har börjat plantera parkslide och rabarber i långburk, men jag är orolig att detta är bakluckeimporterad långburk i stål och inte aluminium. Så min fundering är om oxalsyran kan fräta sönder burkarna och jag får en rabarberinvasion på min tomt. Jag är för övrigt även rädd för att mina hundar kan få för sig att äta bladen och dö av förgiftning. Då bladen är väldigt giftiga är jag ju även rädd att han kanske får för sig att elda dessa och att jag och mina katter kommer förgiftas av aerosol oxalsyra. Är det aktivt kol som är bäst mot detta och den typ av filter jag behöver installera om eld-tunnan kommer fram?
Rök ut henne på en gång, det är bara nyhuggen surved som hjälperT TypRätt skrev:Min granne har börjat plantera parkslide och rabarber i långburk, men jag är orolig att detta är bakluckeimporterad långburk i stål och inte aluminium. Så min fundering är om oxalsyran kan fräta sönder burkarna och jag får en rabarberinvasion på min tomt. Jag är för övrigt även rädd för att mina hundar kan få för sig att äta bladen och dö av förgiftning. Då bladen är väldigt giftiga är jag ju även rädd att han kanske får för sig att elda dessa och att jag och mina katter kommer förgiftas av aerosol oxalsyra. Är det aktivt kol som är bäst mot detta och den typ av filter jag behöver installera om eld-tunnan kommer fram?