nikasp
Vem backar sönder en mur och bara drar? Var det någon 18-åring som körde Söderen & Co? Det låter verkligen som att de inte vill annat än göra rätt för sig när det redan är midnatt natten mot tisdag. Nja, låter mycket tveksamt.

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Får vara en bra backe om du ska trycka ihop muren. Ska mycket till att en handbroms går sönder vid draget läge om nu inte vajern är helt sönderrostad..

@Söderen, det låter väldigt otroligt att en trasig handbroms skulle göra att bilen hamnar långt upp på en mur och att flera plastdelar trillar av bilen några meter ifrån muren.

Kan TS & Söderen lägga upp någon/några bilder på bilen, plastdelarna och muren så att vi kan bedöma sanningshalten i en del av uppgifterna.

Nu blev ju dock tråden allt annat än jag hade önskat, jag beskrev ett scenario som jag uppfattade det från början, men som sedan visade sig inte vara så.

Ansvariga på detta forumet ville dock inte ändra på något för att ta bort av det felaktiga som jag skrev i hetsen, dock så är ju faktum att muren på backad för en missad eller dålig handbroms, det jag hörde som gasning var när bilen kördes bort från det inträffade.

Demmpa skrev:
@Söderen, det låter väldigt otroligt att en trasig handbroms skulle göra att bilen hamnar långt upp på en mur och att flera plastdelar trillar av bilen några meter ifrån muren.

Kan TS & Söderen lägga upp någon/några bilder på bilen, plastdelarna och muren så att vi kan bedöma sanningshalten i en del av uppgifterna.
Nu tar du i lite väl mycket, det rör sig om 50cm av änden på muren som är tillknycklad, handbromsen var troligen dåligt åtdragen och vi bor i en backe.

Redigerat:
10983556_922618504439291_3442382130228662721_o.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men jag tycker heller inte det finns så mycket mer att diskutera eller anklaga någon om något, jag hade vissa fel i min berättelse (till stor del för att jag inte hade hela bilden klar för mig) och vi har nu löst detta, gör det inte värre än det redan är med anklagelser nu!

Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Låt hyenorna rasta sig lite, det får man tåla så här på forum. Du TS ställde ju bara en rimlig fråga/fundering sen bär det iväg flocken i sken, vad mer vänta sig när man inte har trynena framför sig IRL då är det inte så vidlyftigt i allmänhet.

nikasp
Bränn bränn bränn! Brukar de skriva på ett annat forum jag läser på :) Såg ingen förklaring av vad som hänt utan "färdigdiskuterat" bara. De kunde ju i alla fall ha hört av sig i söndags

nikasp skrev:
Bränn bränn bränn! Brukar de skriva på ett annat forum jag läser på :) Såg ingen förklaring av vad som hänt utan "färdigdiskuterat" bara. De kunde ju i alla fall ha hört av sig i söndags
Kan ju förklara händelseförloppet som jag ser på det nu i efterhand.

Jag vaknar av en jäkla smäll ute och någon som gasar med bilen, hör även massa högljuda personer utanför, går upp och kollar i fönstret och ser då en massa folk ute och bilar, varav en står väldigt nära vår mur med några utanför bilen som går runt dessa kör iväg med flera av de andra i följe.
Jag fick ut efter en stund och kollade vad som hänt och ser då muren.

Bilen i fråga hade oavsiktligt rullat bakåt och ner i muren på något vis, och det kan ju bara bero på att handbromsen inte var dragen eller att den var dålig/ur funktion, ingen kör ju så och tar sönder bilen för det är roligt.

Bra att det löste sig med grannen, dennes gäster och bilföraren!
Inga hard feelings alltså (y)

Men jag undrar om det här med gabioner:
Är de verkligen så känsliga att de blir "förstörda" av en liten påbackning?
Var det bara lite plast från bakskärmen på bilen som fick ta stryk?

Återigen kan man konstatera att det är ganska bra med att hålla lite god stämning grannar emellan och att inte direkt hetsa upp sig utan att först ha försökt med lite dialog grannar emellan.

Det är ju en hel del trådar som just hamnar i dessa hatiska och upphetsade råd om att anmäla och visa musklerna innan varken trådskaparen eller "rådgivarna" har en ringaste aning om vad som i själva verket ligger bakom den andre partens agerande.

Hoppas TS nu trots allt kan reda upp det hela och inte hamna i en eländig fight med sin granne för att TS av obetänksamhet startade tråden.

• Gilla
GK100
  • Laddar…
Pumba skrev:
Nu blev ju dock tråden allt annat än jag hade önskat, jag beskrev ett scenario som jag uppfattade det från början, men som sedan visade sig inte vara så.

Ansvariga på detta forumet ville dock inte ändra på något för att ta bort av det felaktiga som jag skrev i hetsen, dock så är ju faktum att muren på backad för en missad eller dålig handbroms, det jag hörde som gasning var när bilen kördes bort från det inträffade.

Nu tar du i lite väl mycket, det rör sig om 50cm av änden på muren som är tillknycklad, handbromsen var troligen dåligt åtdragen och vi bor i en backe.
Jag tar inte i, jag har tolkat det du har skrivit tillsammans med mina olika erfarenheter och iakttagelser.
Du har bla skrivit att det var 50-80 cm in på muren som är skadad plus att muren är 70 cm hög där bilen träffar muren.

Om du redan i trådstarten skrivit att ni bor i en backe, så hade utfallet i denna tråd antagligen blivit annorlunda. Alla gör bedömningar utifrån den information som ges i inläggen.

Hur brant är backen?

Bilden syns inte.

KnockOnWood skrev:
Bra att det löste sig med grannen, dennes gäster och bilföraren!
Inga hard feelings alltså (y)

Men jag undrar om det här med gabioner:
Är de verkligen så känsliga att de blir "förstörda" av en liten påbackning?
Var det bara lite plast från bakskärmen på bilen som fick ta stryk?
Det är ju själva nätet som är tämligen bökigt att justera, det ser mycket enklare ut att bygga än det verkligen är, det går inte att räta ut detta med fullgott resultat utan det måste bytas ut av nätet, nät som jag självklart inte har nått i reserv av.

Sen tog det ju olyckligt precis i ett hörn, nu vet jag inte varför bilden inte funkar, testat att ladda upp den fler gånger men gör ingen skillnad.
Hade det varit på raksträckan tror jag inte det hänt lika mycket.

oceanis skrev:
Återigen kan man konstatera att det är ganska bra med att hålla lite god stämning grannar emellan och att inte direkt hetsa upp sig utan att först ha försökt med lite dialog grannar emellan.

Det är ju en hel del trådar som just hamnar i dessa hatiska och upphetsade råd om att anmäla och visa musklerna innan varken trådskaparen eller "rådgivarna" har en ringaste aning om vad som i själva verket ligger bakom den andre partens agerande.

Hoppas TS nu trots allt kan reda upp det hela och inte hamna i en eländig fight med sin granne för att TS av obetänksamhet startade tråden.
Anledningen till att jag hetsar upp mig än att jag de senaste åren fått utstå flera smitningsolyckor där folk inte står för vad man gjort utan dragit från platsen, och då blir det lätt att man går igång på det, jag blev uppriktigt både ledsen och förbannad när jag fick se hur det såg ut.

Redigerat:
Demmpa skrev:
Jag tar inte i, jag har tolkat det du har skrivit tillsammans med mina olika erfarenheter och iakttagelser.
Du har bla skrivit att det var 50-80 cm in på muren som är skadad plus att muren är 70 cm hög där bilen träffar muren.

Om du redan i trådstarten skrivit att ni bor i en backe, så hade utfallet i denna tråd antagligen blivit annorlunda. Alla gör bedömningar utifrån den information som ges i inläggen.

Hur brant är backen?

Bilden syns inte.
Höjdskillnaden där bilen stod mot där den träffade är strax runt 1 meter på 20-25 meter.

Skadan är 50-80cm men jag hittar inte att jag sagt att någon bil kommit långt upp på muren.

Jag ser inte hur backe eller inte hade påverkat det jag skrev från början, det var så jag uppfattade det när jag blev väckt mitt i natten, vilket även var då jag skrev tråden, av anledningen som jag skrev i svar till Oceanis.

Varför bilden inte funkar vet jag ej, försökte ladda upp den igen.

Jag ser bilden i inlägg #35! :)
Går det inte att skaffa fram en bit nät och passa in det där det nu är skadat?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.