5 597 läst · 19 svar
6k läst
19 svar
Påfyllning av expansionskärl nibe 1245
Medlem
· Västerbotten
· 10 inlägg
Nu har jag varit ner igen, det sitter en ratt till bakom den svarta. Denna släpper dock ut vatten ur systemet, så nu ger jag upp och ringer en röris. Det finns ingen märkning och det är ca 20 vred och rattar varav ingen jag testat fyller på systemet.
Vad less man blir på att yrkesmän inte kan lämna dokumentation efter sig.
Vad less man blir på att yrkesmän inte kan lämna dokumentation efter sig.
Prova att lossa på muttern/locket, eller vad det är, till höger om svarta avstängningsreglerna ratten som sitter fast.
Det är någon form av ventil där, för röret fortsätter upp och ansluter till radiatorkretsen.
Röret är väl kallt på höger sida om den där kopplingen med mutter på?
Eller är det varmvattencirkulation som går tillbaka till beredaren? Det är det om röret är varmt.
Det är någon form av ventil där, för röret fortsätter upp och ansluter till radiatorkretsen.
Röret är väl kallt på höger sida om den där kopplingen med mutter på?
Eller är det varmvattencirkulation som går tillbaka till beredaren? Det är det om röret är varmt.
En exakt sådan är det, vredet är ju på baksidan så det såg jag inte på bilden tidigare. Men nu när man vet vad man skall leta efter så syns det.V Vector skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 10 inlägg
Ni har rätt. Det vredet såg jag inte själv, men rörisen pekade ut den. Håller på och luftar elementen nu.
Tack så mycket för alla tips!
Tack så mycket för alla tips!
Liknande trådar
-
Nibe bergvattenpump långivare i expansionskärlet.
Värmepumpar -
Nibe Starfighter drar vatten konstant, Påfyllningsventil varmvattenberedare.
Värme allmänt -
Nibe F730 tryck ökar efter påfyllning
Värmepumpar -
HP-larm på min NIBE 360p efter bytt expansionskärlet
Värmepumpar -
Byta expansionskärl nibe 360p
Värmepumpar