Nu har jag varit ner igen, det sitter en ratt till bakom den svarta. Denna släpper dock ut vatten ur systemet, så nu ger jag upp och ringer en röris. Det finns ingen märkning och det är ca 20 vred och rattar varav ingen jag testat fyller på systemet.

Vad less man blir på att yrkesmän inte kan lämna dokumentation efter sig.

Prova att lossa på muttern/locket, eller vad det är, till höger om svarta avstängningsreglerna ratten som sitter fast.
Det är någon form av ventil där, för röret fortsätter upp och ansluter till radiatorkretsen.
Röret är väl kallt på höger sida om den där kopplingen med mutter på?
Eller är det varmvattencirkulation som går tillbaka till beredaren? Det är det om röret är varmt.

Har du kollat på den ventil jag ringat in på bilden förut. Det måste vara påfyllningsventilen och är förmodligen lika som på den här bilden

• Messingfärgad påfyllningsventil för VVS-anläggningar med svart spakhandtag, visas på webbsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V Vector skrev:
Har du kollat på den ventil jag ringat in på bilden förut. Det måste vara påfyllningsventilen och är förmodligen lika som på den här bilden
En exakt sådan är det, vredet är ju på baksidan så det såg jag inte på bilden tidigare. Men nu när man vet vad man skall leta efter så syns det.

• Gilla
Hank79
  • Laddar…
Ni har rätt. Det vredet såg jag inte själv, men rörisen pekade ut den. Håller på och luftar elementen nu.

Tack så mycket för alla tips!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.