R
M McHe skrev:
Även testat att koppla in vattenslangen från annan kran med samma resultat):
Även med att koppla slangen bort från pannan

Rävlyan: Gardena-kopplingarna är det inget fel på, de har jag både testat och bytt. Så flödet fram till inröret är all clear! Är det kopplingarna på inröret (alltså inte gardena/plast-kopplingarna) som ska lossas på? Är det där det kan vara stopp?

Bästa svaret

• Avtappningskran i mässing med vit markering för öppen och stängd position.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
McHe
  • Laddar…
R
Solvskaftet BIngo på dig , började ana något , att det kunde vara en avstängningsdetalj , har inte använt någon sådan , men klart bra i vissa lägen .
Bara för TS att prova

• Gilla
McHe
  • Laddar…
Eller så enkelt att det sitter en backventil som kärvar? Testa att ta bort slang kopplingen och stick in en mejsel försiktigt.

R
Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Eller så enkelt att det sitter en backventil som kärvar?
Tänkte så med , men hur ska pannan tömmas , genom att ta bort en ev back , långsökt , din första verkar bra

Mycket möjligt att det är en sådan även om de där öppna/stäng-brickan inte är där! Hade kärvat igen rätt hårt så ska försöka igen imorgonbitti med rätt verktyg så jag inte sabbar något i all iver. Tack för all hjälp! Återkommer imorgon med resultat.

Det var den jag syftade på. Det var den typen på min CRC1100 i alla fall.

Stort tack för hjälpen! Det var där jag missat att skruva. Nu har jag luftat alla element och trycket är som det ska i pannan. Tack igen!

• Gilla
rävlyan och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.